۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۳۲۰۵۹۳
معاون رییس پارلمان عراق:

پیروزی رزمندگان عراقی به مثابه پیروزی جهانیان است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول رییس پارلمان عراق بر ضرورت حل مشکلات مختلف عراق مانند تروریسم و اقتصادی تاکید کرد.
همام حمودي، معاون رييس پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق امروز با مارک انیس براون نماینده وزیر خارجه استرالیا و هیات همراهش دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت اسلام حمودی در این دیدار به بررسی مسائل عراق و منطقه پرداخت و گفت: مشکلات بزرگی نظیر داعش روبروی دولت قرار دارد که در کنار اصلاحات باید به آنها توجه کند. تروریسم را می توان با وحدت شکست داد.


رییس پارلمان عراق، داعش را مشکل اول این کشور توصیف کرد و ادامه داد: پیروزی‎های اخیر نیروهای مسلح در مبارزه با جریان تروریستی داعش، پیروزی برای همه جهانیان است و همگان باید به این مساله اذعان کنند.


وی مشکل دوم را بحران اقتصادی و مالی دانست و اظهار داشت: عراق با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کند که با تغییر اقتصاد پولی این کشور و بازنگری در روند کارها می توان این مشکل را حل کرد.


حجت الاسلام حمودی از دولت استرالیا خواست که به در زمینه‎های نظامی، امنیتی و حمایت از آوارگان به عراق کمک کند.


وی در بخش دیگر سخنان خود به تظاهرات‎های اخیر مردم عراق اشاره کرد و گفت: مردم با این تظاهرات‎های خیابانی می خواهند بگویند که خواستار اصلاحات، خدمت رسانی و زندگی بهتر هستند بنابراین وضعیت کنونی عراق باید هر چه سریعتر تغییر کند.


نماینده نخست وزیر استرالیا نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش همکاری‎های بین عراق و این کشور تاکید کرد و برای همکاری مبارزه با داعش و بازسازی مناطق تخریب شده اعلام آمادگی کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات