۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۵۲۱

شخصیت‌های دینی و سیاسی بحرین از مواضع علمای کشور حمایت کردند

خبرگزاری رسا ـ شخصیت‌های دینی و سیاسی تبعید شده بحرینی در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه علما در برخورد با سخنان وزیر کشور تقدیر کردند.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شخصیت‌های دینی و فعالان سیاسی و حقوقی تبعید شده بحرینی حمایت خود از بیانیه آیت الله عیسی قاسم و 38 تن دیگر از علما را اعلام کردند.


در این بیانیه که با موضوع «در برابر دست درازی به استقلال امور دینی ساکت نخواهیم ماند» منتشر شده آمده است: علما و فعالان سیاسی خارج از کشور با امضای این بیانیه، با برادران و فضلای بحرینی خود همنوا شده و از مواضع بزرگان دین حمایت می‌کنیم.


روحانیان و فعالان سیاسی بحرین با اعلام حمایت کامل از موضع گیری شجاعانه، مردمی و اخلاقی علما و نیز حمایت از اینکه «مردم بحرین درصدد تاسیس حکومت مذهبی نیستند بلکه به دنبال تساوی شهروندی بوده و حکومت حق دخالت در مسائل دینی و شعائر مذهبی را ندارد» افزودند: عهدنامه‌های بین المللی و قانون اساسی کشور به صراحت حقوق مردم را به رسمیت شناخته است.


شخصیت‌های دینی و سیاسی بحرین خاطر نشان کردند: در برابر دست درازی به مستقل بودن امور مذهبی و دینی ساکت نخواهیم ماند و تمام تلاش خود را برای تحقق مطالبات عادلانه مردمی انجام می‌دهیم. وزیر کشور و تمامی کسانی که گفتمان خشونت علیه شیعیان را در بحرین ترویج می‌کنند باید محاکمه شوند.


این بیانیه در پایان تصریح کرد: نظام آل خلیفه باید به درستی بداند که شانه خالی کردن از راهکارهای سیاسی و پناه بردن به راهکارهای امنیتی و گزینه‌های تنش‌زا تنها بحران کشور را پیچیده‌تر کرده و هیچ کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد./981/ب902/د

ارسال نظرات