۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۶۲۷

معنی‌خوانی قرآن در مدارس پاکستان اجباری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور دینی و هماهنگی بین ادیان پاکستان اعلام کرد: خواندن قرآن با معنی از کلاس پنجم تا دهم اجباری می‌شود.
قران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار محمد یوسف وزیر امور دینی و هماهنگی بین ادیان پاکستان دیروز، 21 اسفند، در همایش فاطمه زهرا(س) در اسلام‌آباد گفت: دولت فدرال در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرح اجباری شدن خواندن قرآن با معنی در مدارس است.

 

سردار محمد یوسف افزود: قانون لازم برای اجرای این طرح نیز در حال تصویب است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت پاکستان برای ایجاد دوستی و هماهنگی میان ادیان و نیز توقف فرقه‌گرایی تلاش‌های زیادی کرده است.

 

وزیر امور دینی و هماهنگی بین‌ادیان پاکستان افزود: لازم است تا هماهنگی بین‌ادیان را گسترش دهیم تا برابری، آزادی دینی و حفاظت از حقوق اقلیت‌ها در کشور تضمین شود.

 

وی گفت: دولت گام‌های متعددی در سه سال گذشته برای گسترش هماهنگی بین‌ادیان در کشور برداشته است. دو کمیته متشکل از مذاهب مختلف نیز تشکیل شده تا به ایجاد شناخت میان پیروان ادیان و فرقه‌های مختلف کمک کنند.

 

سردار محمد یوسف تأکید کرد: برخی عناصر در صدد تضعیف کشور با ترویج فرقه‌گرایی و نفرت هستند اما علمای مسلمان باید با ایجاد وحدت، کشور را تقویت کنند.

 

وزیر امور دینی پاکستان همچنین گفت: به‌زودی کنفرانس بین‌المللی هماهنگی بین‌ادیان با هدف ترویج صلح میان کشورها در پاکستان برگزار خواهد شد./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات