۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۳۲۱۷۰۸

بررسی دلایل دشمنی عربستان با حزب الله از دیدگاه شیخ نعیم قاسم

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان از پیروزی بر دشمن صهیونیستی، مبارزه با فتنه مذهبی در منطقه و حمایت از ملت‎های آزاده خواه جهان به عنوان مشکل عربستان سعودی با مقاومت اسلامی یاد کرد.
شيخ نعيم قاسم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که در مرکز فرهنگی امام خمینی(ره) شهر بعلبک برگزار شد، با اشاره به درج حزب الله در لیست گروه های تروریستی از سوی سازمان همکاری کشورهای خلیج فارس گفت: این اقدام به مثابه اعلام دشمنی عربستان با حزب الله است. عربستان وهمپیمانان آن با دستاوردهای نورانی و تأثیرگذار مقاومت اسلامی مخالف هستند و خود را در سنگر اسرائیل قرار می دهند.

 

وی افزود: عربستان در همه مراسم ها از حزب الله به عنوان گروهی تروریستی یاد می کند که آخرین مورد آن نیز نشست وزیران خارجه عرب بود که این اقدام با اعتراض برخی کشورها نظیر لبنان مواجه شد.

 

شیخ نعیم قاسم به بررسی مشکل عربستان با حزب الله پرداخت و تصریح کرد: اولین مشکل عربستان با حزب الله این است که این حزب توانست رژیم صهیونیستی را شکست داده و لبنان را آزاد کند و قدرتی مقاوم و بازدارنده در منطقه تشکیل دهد. عربستان در این برهه وارد عمل شده است تا به یاری رژیم صهیونیستی بپردازد.

 

معاون دبیرکل حزب الله از پایندی این حزب به وحدت اسلامی و ملی به عنوان دومین مشکل عربستان یاد کرد و اظهار داشت: عربستان نمی تواند بدون فتنه انگیزی و تخریب وحدت میان مسلمانان و میان مسیحیان و مسلمانان بر منطقه تسلط پیدا کند اما حزب الله وحدت ملی و اسلامی را تحکیم بخشیده و همواره در برابر فتنه مذهبی و طایفه ای ایستاده است.

 

وی ادامه داد: حزب الله حامی استقلال ملت هاست و به همین دلیل از جنبش های مردمی در یمن و سوریه و عراق و بحرین حمایت کرده و در کنار ملت های آزاده منطقه و جهان می ایستد اما عربستان جنبش های مقاومت را خطری برای استبداد و سلطه جویی خود می داند و این سومین مشکل عربستان با حزب الله محسوب می شود.

 

عضو ارشد حزب الله تأکید کرد: تروریستی خواندن حزب الله از سوی عربستان بر عزم و اراده ما می افزاید و نشان دهنده حقانیت ما است چرا که کشورهایی در برابر ما ایستادند که خواهان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند. اقدامات عربستان علیه مقاومت اسلامی بر احساس درد نسبت به پیروزی هایمان در برابر صهیونیست ها و ناکامی عربستان دلالت دارد.

 

شیخ نعیم قاسم در پایان خاطر نشان ساخت که آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز پیش از این حزب الله را تروریستی معرفی کردند اما پیروزی از آن مقاومت است و تلاش های عربستان نیز به جایی نخواهد رسید./980/ب902/د

ارسال نظرات