۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۲۴۴۷
شیخ نعیم قاسم:

از تحولات نظامی و سیاسی در سوریه راضی هستیم

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به خروج تعدادی از نیروهای روسیه از سوریه تأکید کرد که خروج این نظامیان تأثیری در معادله جنگ با تروریست‏ها ندارد.
شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که از سوی جمعیت آموزش دینی اسلامی به مناسبت جشن تکلیف 320 تن از دختران مدارس المصطفی(ص) برگزار شد، گفت: پس از خروج تعدادی از نیروهای روسیه از سوریه، تحلیل ها درباره اوضاع غیرعادی در سوریه شنیده می شود که نشان دهنده تغییر شدید اوضاع در این کشور است.

 

وی افزود: قاطعانه می گویم که خروج این نیروها هیچ تأثیری بر قدرت نظامی ارتش سوریه و همپیمانان آن در جنگ با داعش و جبهه النصریه نخواهد داشت چرا که ارتش سوریه توانایی حمایت از کشور را دارد و مطمئنیم این تصمیم روسیه تغییری در معادله سوریه ندارد.

 

شیخ نعیم قاسم بر ادامه جنگ با تروریست ها تا رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه تأکید کرد و اظهار داشت: از تحولات میدانی در سوریه و همچنین مذاکرات سیاسی در ژنو راضی هستیم و مساله ای که نگرانی ما را در پی داشته باشد، وجود ندارد. گزینه های ملت سوریه معیار اصلی در نتایج سیاسی است و تا زمانی که اوضاع بدین منوال باشد، پیروز و خشنود خواهیم بود.

 

معاون دبیرکل حزب الله درباره تصمیم عربستان در کاهش حملات به یمن استقبال کرد و ادامه داد: عربستان را به اجرای این تصمیم و خروج از این بن بست خودخواسته فرامی خوانیم چرا که اگر سال ها در این وضعیت قرار داشته باشد نیز پیروز نخواهد شد. خروج عربستان از یمن کمترین خسارت را به همراه دارد و راه حل سیاسی به مصحلت همگان است.

 

وی درباره آخرین تحولات در لبنان گفت: دولت تصمیم هایی درباره پرونده انباشت زباله ها گرفته است که این تصمیم در گذشته نیز اتخاذ شده بود اما به دلیل اختلافات سیاسی و مذهبی و مصالح مالی اجرا نشدند.

 

شیخ نعیم قاسم خاطر نشان ساخت: برخی، هم راه حل این پرونده را رد می کنند و هم باقی ماندن بحران انباشت زباله. این منطق در پی تعطیلی کامل در لبنان است./980/ب902/د

ارسال نظرات