۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۳۲۲۴۵۰

تقدیر علمای شیعه و سنی لبنان از حمایت‎ رهبر معظم انقلاب از مقاومت اسلامی

خبرگزاری رسا ـ علمای شیعه و سنی عضو تجمع علمای مسلمان از اقدام امام خمینی(ره) در تأسیس این تجمع و همچنین حمایت‎های حضرت آیت الله خامنه‎ای از تجمع و مقاومت اسلامی تقدیر و تشکر کردند.
شيخ احمد الزين و کمال خرازي و شيخ حسان عبدالله از اعضاي تجمع علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی ایران و محمد فتحعلی سفیر این کشور در بیروت، روز جمعه با شیخ احمد الزین، حجت الاسلام حسان عبدالله و جمعی از اعضای مجلس امنای تجمع علمای مسلمان لبنان دیدار کردند.

 

شیخ احمد الزین از علمای اهل تسنن این تجمع گفت: جمهوری اسلامی ایران فضل خود را از دهه ها پیش و با تصمیم امام خمینی(ره) با تأسیس جمعیت علمای مسلمان لبنان آغاز کرد و این حمایت ها در زمان حضرت آیت الله خامنه ای نیز ادامه یافته است.

 

وی افزود: از دیدار با این هیأت خرسند هستم و وفاداری و همبستگی و دوستی و تشکر خود را از جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای اعلام می کنیم.

 

حجت الاسلام حسان عبدالله نیز تصریح کرد: ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تکامل پذیر می نگریم که در هر مرحله ای دارای تأثیرگذاری است.

 

این روحانی شیعی اظهار داشت: تجمع علمای مسلمان بر خط وحدت طلبانه و فتنه ستیزانه ادامه می دهد و نقش آن در آزادی لبنان در سال 2000 و پیروزی بر  دشمن صهیونیستی در سال 2006 کاملا مشهود است.

 

وی بر لزوم حمایت قاطع از مقاومت و دعوت از جوانان به جهاد در برابر دشمن صهیونیستی تأکید کرد و ادامه داد: این تجمع همچنین در تأسیس اتحادیه علمای شام به ریاست شیخ محمد توفیق البوطی و اتحادیه علمای مقاومت به ریاست شیخ ماهر حمود نقش داشت.

 

خرازی نیز تأسیس این تجمع را یکی از اقدامات سازنده امام خمینی دانست و تأکید کرد که تأسیس تجمع علمای مسلمان نشان دهنده حرص ایران بر وحدت اسلامی است، اما متأسفانه برخی جریان ها با انتشار شایعات بی پایه و اساس در پی فتنه انگیزی در جوامع اسلامی هستند./980/ب902/د

ارسال نظرات