۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۲۳۰۴۵
یکی از علمای عراق:

مسؤولان از تجزیه سودان درس عبرت بگیرند

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای عراق رؤسای احزاب و جریان‎های سیاسی را به اتحاد در برابر مشکلات و بحران‎های موجود در این کشور فراخواند.
آيت الله سيد محمد تقي مدرسي از علماي کربلا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، آیت الله سید محمد تقی مدرسی، از علمای عراق، روز گذشته طی نشستی مردمی که در دفترش در کربلا برگزار شد، با اشاره به آخرین رویدادهای این کشور گفت: مسؤولان و احزاب سیاسی عراق برای مقابله با خطر و آسیب‎های موجود در این کشور برخیزند و به حل مشکلات بپردازند.


وی خواستار اتحاد مسؤولان برای حل مشکلات شد و افزود: پیام و بیانیه‎های اخیر برخی از رؤوسای احزاب و جریان‎های سیاسی که به نکوهش همدیگر پرداخته‎اند برگفته از عدم احساس مسؤولیت نسبت به رویدادهای جاری در عراق است.


آیت الله مدرسی بی توجهی به مسائل داخلی عراق را موجب پیشمانی مسؤولان در آینده دانست و تصریح کرد: حضور جریان تروریستی و تفکیری داعش و مشکلات اقتصادی نشان دهنده اتحاد دشمنان علیه مردم و دولت عراق است.


وی ادامه داد: فتنه و مشکلات موجود در عراق به بخش خاصی از این کشور اختصاص ندارد بلکه یک مساله سراسری و از شمال تا جنوب را دربر گرفته است.


این عالم عراقی بر لزوم عبرت گرفتن از بحران های سودان تاکید کرد و ادامه داد:
 دولت عراق باید با جدیت و حکمت با همه دستگاه و ارگان‎های سیاسی و امنیتی به تعامل بپردازد و خطرهای موجود در این کشور را به خوبی درک کند و درپی حل آن باشد.


آیت الله مدرسی در بخش دیگر سخنان خود به احتمال شکسته شدن سد موصل و غرق شدن برخی مناطق اشاره کرد و گفت: همه مسؤولان عراقی را برای یافتن راه حلی حکیمانه و عاقلانه در جهت مقابله با این مشکل فرا می خوانم تا اتفاق بدی برای این کشور رخ ندهد.


وی همچنین از رسانه‎ها خواست که از تمرکز بر نقاط ضعف و سیاه نمایی دست بردارند و اظهار داشت: برخی از شبکه و رسانه‎های تصویری همیشه درپی سیاه نمایی و نشان دادن نقاط ضعف هستند و به نقاط مثبت این کشور هیچ گونه توجهی ندارند./994/ب902/د

ارسال نظرات