۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۲۵۰۲۵

اعلام ولایت جدید داعش با عنوان «خراسان» در لبنان

خبرگزاری رسا ـ دارالافتای مصر با اعلام تغییر استراتژی جدید داعش پس از شکست‌های اخیر تاکید کرد که این گروهک ولایت جدید خراسان در لبنان را برای اهداف خود معرفی کرد.
دارالافتا مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری و اندیشه‌های افراطی وابسته به درالافتای مصر در گزارشی از سیاست جدید گروه تروریستی داعش در منطقه پس از شسکت سنگین این گروه در ماه‌های اخیر در عراق و سوریه پرده برداشت.


این مرکز در بیانیه‌ای تاکید کرد که در ماه‌های اخیر گروه تروریستی داعش علاوه بر آنکه نزدیک به سی تن از فرماندهان و رهبران نظامی خود در عراق و سوریه را از دست داده، از مناطق وسیع تحت سیطره خود نیز عقب نشینی کرده است.


دارالافتای مصر خاطر نشان کرد که گزارش‌های خبری نشان از خسارت سنگی سازمان تروریستی داعش دارد. بیش از 600 تن در مناطق دیر الزور، حسکه، رقه، حلب و ادلب کشته شدند. این تعداد تنها بخشی از تلفات داعش در ماه‌های اخیر بوده است تا آنجا که ابوعمر الشیشانی از سرکردگان اصلی داعش و جانشین ابوبکر البغدادی در حمله ارتش و کمیته‌های مردمی کشته شده است.


مرکز دیده‌بان فتواهای تکفیری ادامه داد: شکست‌های فراوانی که در این مدت در سوریه و عراق به پیکره این سازمان وارد شد، داعش را وادار کرد تا استراتژی خود را تغییر داده تا به همگان اثبات کند که توانایی پیروزی را دارد. انجام عملیات تروریستی در خارج از سوریه و عراق و اعلام ولایت جدیدی به نام «خراسان» در لبنان با هدف فراموشی ناکامی‌های اخیر برخی از سیاست‌های این سازمان تروریستی است.


این مرکز تصریح کرد که هرچند عقب نشینی داعش و تحمل شکست‌های اخیر به معنای پایان یافتن عمر این گروهک نیست اما با کاهش محبوبیت داعش در میان هواداران و به ثمر نشستن تلاش‌های متمادی رزمندگان در سوریه و عراق به زودی شاهد خبرهای خوبی از جبهه جنگ علیه داعش خواهیم بود./981/ب902/د

ارسال نظرات