۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۴۲۳۳۷۵

درخواست وزارت فرهنگ عراق برای اکران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در این کشور

مسؤول سینمایی وزارت فرهنگ عراق با رایزن فرهنگی ايران در اين کشور دیدار کرد و خواستار اکران فیلم های «محمد رسول‌الله(ص)» و «رستاخيز» در سينماهای این کشور شد.
فيلم محمد رسول الله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، قحطان ابراهیم، مسؤول سینمایی وزارت فرهنگ عراق در دیدار با حجت الاسلام غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی ایران در این کشور، همکاری بیشتر در حوزه سینمایی عراق با ایران را خواستار شد و در سخنانش تأکید کرد كه با توجه به پیشرفت سینمایی ایران، عراق آمادگی دارد تا اکران فیلم‌های ایرانی را با هماهنگی رایزنی فرهنگی كشورمان در بغداد و سایر استان‌های عراق محقق سازد.

 

وی گفت: یکی از درخواست‌های ما نمایش فیلم‌های «محمد رسول‌الله(ص)» ساخته مجید مجیدی و همچنین فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش است و آمادگی خود را برای امضای قرارداد برای اکران این فیلم‌ها اعلام می‌كنيم. 

 

قحطان ابراهیم ادامه داد: علاوه بر نمایش این دو فیلم، ما می‌توانیم دیگر فیلم‌های ایرانی را در کشورمان اکران کنیم و نیازمندی‌هایی برای آموزش در حوزه سینمایی داریم؛ از جمله آموزش گریم، تصویربرداری، کارگردانی و ... که امیدواریم در این زمینه دوستان ما در ایران همكاری لازم را برای ما در نظر داشته باشند. 

 

مسؤول بخش سینمایی وزارت فرهنگ و گردشگری عراق همچنين گفت: درخواست دیگر ما این است که فیلم مستند كوتاه و بلند را با ایران به شکل مشترک بسازیم.

 

در ادامه اين ديدار رايزن فرهنگي كشورمان نيز گفت: فرصت مناسبی برای تداوم همکاری‌های فرهنگی و هنری به ويژه در حوزه سینما براي ايران و عراق، مهيا شده است. به همين منظور ما علاوه بر همکاری و مساعدت در حوزه سینمایی عراق، آمادگی لازم برای تولید یک محصول مشترک را اعلام می‌كنيم؛ اما لازم است در ابتدا فیلمنامه را مورد مطالعه و کارشناسی قرار دهیم و سپس هماهنگی‌های لازم در زمینه ساخت فیلم صورت پذیرد. 

 

اباذری در ادامه اظهار كرد: آمادگی خود براي هرگونه مساعدت و همکاری در زمینه آموزش در حوزه فيلم و سينما را اعلام می‌کنیم./980/ب102/د

ارسال نظرات