۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۲۰۵
نماینده پارلمان لبنان:

تعطیلی دولت لبنان نتیجه همکاری با عربستان سعودی است

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان تاکید کرد که ریشه تمام مشکلات لبنان اعمال نفوذ و کار شکنی عربستان سعودی در امور داخلی لبنان است.
نواف الموسوی نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت پارلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، نواف الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت این پارلمان، در مراسم یادبودی که در حسینیه شهر جنوبی "تبنین" برگزار شد، گفت: ما پس از آزادسازی اراضی خود از دست اشغالگران صهیونیستی در تلاش هستیم که نهادهای امنیتی و نظامی خود را تقویت کنیم jh این رژیم ستمگر به خود اجازه تجاوز مجدد به خاک لبنان را ندهد.

 

وی افزود: لبنان امروزi به مراتب در شرایط حساس تری به سر می برد، چرا که مرزهای ما علاوه بر دشمن صهیونیستی، از سوی دشمن تکفیری نیز تهدید می شود. ما همانطور که به ملت خود وعده داده ایم همواره وظیفه دفاع از کشور را در برابر دشمنان انجام خوهیم داد.

 

نماینده پارلمان لبنان تاکید کرد: بر کسی پوشیده نیست که اگر گروه های  تکفیری در سوریه راه به جایی ببرند دامنه جنایات خود را تا لبنان توسعه خواهند داده و زنان را به بردگی کشیده و مردان را سر می برند؛ اما حزب الله در مسؤولیت دفاع از کشور به وسیله مبارزه با عناصر تروریستی تکفیری در خاک سوریه، امنیت لبنان را تضمین می کند.

 

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به کارشکنی های عربستان سعودی علیه لبنان اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی عربستان سعودی نفوذ خود در ساختار سیاسی لبنان را مسجل کرد، دولت رو به افول نهاد و موسسات و ادرات وابسته به دولت نیز تعطیل شدند. این نتیجه همکاری با رژیم عربستان سعودی است که دولت لبنان را به چشم رعیت خود می بیند.  
 

 

الموسوی در پایان گفت: مانع اصلی بر سر راه انتخاب رییس جمهور، عربستان سعودی بوده و جای تعجب است که سعد الحریری، رییس جریان المستقبل، حزب الله و جریان ملی آزاد را مسؤول انتخاب نشدن رییس جمهور می داند. این در حالی است که الحریری پیمان خود با جریان آزاد ملی را در مورد انتخاب رییس جمهور نقض کرده و عربستان نیز با اعمال نفوذ، مانع از انتخاب شدن میشل عون، رییس حزب اصلاح، به عنوان رییس جمهور می شود./1321/ب902/د

ارسال نظرات