۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۲۵۱۸۴

برگزاري مراسم جشن عيد مبعث در اسلووني و مجارستان

مراسم جشن بزرگ بعثت نبي مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) با حضور اعضاي سفارت كشورمان، دانشجويان و ايرانيان مقيم به همراه خانواده هاي آن در سفارت خانه هاي جمهوري اسلامي ايران در اسلووني و مجارستان برگزار شد.
جشن

به گزارش خبرگزاری رسا، «مرتضي درزي رامندي» سفير جمهوري اسلامي ايران در لوبليانا پايتخت اسلووني در مراسم جشن بعثت درسخناني ضمن تبريك عيد مبعث و گراميداشت خاطره شهيد مطهري و روز معلم توضيحاتي درخصوص فلسفه بعثت و نياز به وجود پيامبران الهي مطرح كرد.


سفير كشورمان همچنين با تشريح اهداف بعثت افزود: با توجه به آيات الهي، اهداف اصلي و اساسي واقعه بعثت را مي توان در تلاوت آيات الهي و تدبر و آشنايي با اين آيات، تعليم و تربيت و تزكيه انسان ها و پاكسازي بشريت از آلودگي هاي اخلاقي و رفتاري جستجو كرد.


رامندي در ادامه به تفسير فلسفه بعثت از ديدگاه امام علي (ع) اشاره كرد و ادامه داد: حضرت در خطبه اي فلسفه بعثت را رهايي مردم از پرستش دروغين بت ها ذكر كرده و فرمودند: خداوند حضرت محمد (ص) را برانگيخت تا بندگان خود را از اطاعت دروغين بت ها و پيروي از شيطان رهايي بخشيده و آنان را با قرآني كه معني آن را آشكار كرده است به پرستش خود راهنمايي كند.


سفير جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به فضيلت ماه هاي رجب و شعبان و در پيش بودن نيمه شعبان ابراز اميدواري كرد كه ضمن بهره گيري از فضايل اين دو ماه بتوانيم با آمادگي لازم به استقبال ماه مبارك رمضان برويم.


اجراي مولودي خواني و مديحه سرايي به وسیله يكي از همكاران سفارت از ديگر برنامه هاي مراسم مزبور بود.


همچنين مراسم جشن عيد مبعث از سوی سفارت ايران در بوداپست برگزار شد وحجت الاسلام شاملي از اساتيد جامعه المصطفي كشورمان در اين مراسم طي سخناني با تقسيم بندي تاريخ زندگي بشر به سه دوره كلاسيك، مدرن و پست مدرن گفت: پيامبر گرامي اسلام ( ص) فرمودند؛ زماني فرا خواهد رسيد كه موضوع دينداري همانند نگهداشتن آتش درميان پنبه خواهد بود، يعني شرايط اينكه فردي بتواند دين خود را حفظ نمايد؛ بسيار دشوار خواهد شد.


وي همچنين با تشريح شرايط زماني بعثت پيامبر گرامي اسلام افزود: در شب بعثت حضرت محمد ( ص )، خداوند خويش را در هستي تجلي داد. البته تجلي خدا در هستي هميشگي است ولي بالاترين نوع تجلي پروردگار در شب مبعث بوده است.


استاد دانشگاه جامعه المصطفي همچنين با اشاره به لزوم مطالعه سبك زندگي پيامبر اسلام و ائمه اطهار( ع ) اظهار داشت : براي اينكه زندگي بر مبناي تعاليم اسلامي داشته باشيم بايد با سبك زندگي پيامبر گرامي و ائمه (ع) آشنا باشيم./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات