۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۴۲۶۴۴۰
معاون اول رییس پارلمان عراق:

تجزیه عراق سبب بروز ناامنی در منطقه می شود

معاون اول رییس پارلمان عراق در دیدار با سفیر چین در این کشور تهدید عراق را تهدید خاورمیانه خواند.
حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون اول رییس پارلمان عراق امروز در دفتر خود با چین وی چینگ، سفیر چین در این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت الاسلام حمودی در این دیدار بر ضرورت افزایش روابط و تعاملات بین دو کشور عراق و چین تاکید کرد و گفت: شرکت‎های تجاری و موسسه‎های فرهنگی باید به کمک شرکت‎های عراق بشتابند.


وی افزود: چین باید در زمینه‎های سیاسی، اطلاعاتی و آموزش نظامیان به ملت عراق کمک کند تا آنان بتوانند در برابر جریان تروریستی و تکفیری داعش بایستند.


معاون اول پارلمان عراق تصریح کرد: عراق درب کشورهای خاورمیانه است و اگر حکومت دموکراسی این کشور تهدید شود و یا برخی از کشورهای استکباری درپی تقسیم عراق باشند، خاورمیانه با مشکلات امنیتی جدی مواجه خواهد شد.


وی با اشاره به رشادت‎های مجاهدان عراق در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی با تکیه بر توانایی خود توانسته‎اند در برابر جریان تروریستی و تکفیری داعش بایستند و به پیروزی‎های ارزشمندی نیز دست پیدا کنند.


سفیر چین نیز در این دیدار گفت: روابط بین دو کشور عراق و چین سابقه تاریخی بسیاری دارد و در این چند سال اخیر ارتقای بسیاری پیدا کرده است.


وی تاکید کرد که کشور چین برای سرمایه گذاری در این کشور بارها اعلام آمادگی کرده و همیشه آماده مبارزه با تروریسم است./994/ب902/د

ارسال نظرات