۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۲۶۷۰۰

افزایش نگرش منفی از اسلام در آلمان

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی با استناد به یک نظرسنجی تأکید کرد که نگرش‌های منفی در مورد اسلام در آلمان افزایش یافته است.
اسلام  هراسی

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: نگرش اکثریت آلمانی‌ها نسبت به اسلام منفی شده است و آن‌ها اسلام را بخشی از کشور خود نمی‌دانند. یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم آلمانی‌ها معتقدند که اسلام به کشور آن‌ها تعلق ندارد.

 

نتایج این نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی مشابهی که شش سال پیش به عمل آمد، نشان می‌دهد که نگرش‌های منفی در مورد اسلام افزایش چشمگیری یافته است.

 

در آن زمان تنها ۴۷ درصد مردم آلمان معتقد بودند که اسلام جایی در کشور آن‌ها ندارد اما امروز ۶۰ درصد آلمانی‌ها اسلام را بیگانه می‌دانند.

 

با وجود حمایت آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از پذیرش مهاجران، احزاب ملی‌گرا و راست افراطی این کشور ضمن مخالفت با مرکل، با استفاده از بحران مهاجرت، در حال شدت دادن به مسئله اسلام‌هراسی و گسترش محبوبیت خود هستند.

 

حزب ضدمهاجرت «جایگزین برای آلمان»(AFD) که با استفاده از بحران مهاجرت در آلمان توانسته بر تعداد حامیان خود بیفزاید، به‌تازگی در مخالفت مستقیم با موضع آنگلا مرکل، اعلام کرد که اسلام بخشی از آلمان نیست.

 

این حزب همچنین، پیروزی «محترم آراس»، نماینده حزب «سبز» در پارلمان ایالت «بادن ـ ورتمبرگ» آلمان را که به‌تازگی با اکثریت آرا به عنوان اولین زن مسلمان رییس پارلمان این ایالت شناخته شد، تبریک نگفت.

 

جنبش خیابانی پگیدا (اروپاییان میهن‌پرست برای مقابله با اسلامی‌شدن غرب) که در سال ۲۰۱۴ در آلمان فعال شده نیز پس از یک شکست دوره‌ای، دوباره توانسته با سیاست‌ مهاجرت‌ستیزی و اسلام‌هراسی حامیان خود را افزایش دهد./982/ب102/د

منبع: ايكنا

ارسال نظرات