۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۲۶۹۵۱

ساخت یک شهر اسلامی در چین

مقامات چینی سعی دارند با تغییر ظاهر یکی از شهرهای این کشور به معماری اسلامی-عربی و ساخت یک مسجد در آن بر بدرفتاری های خود نسبت به اقلیت مسلمان اویغور در این کشور سرپوش بگذارند.
مسجد شهر یینچوآن در چین

به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات چینی در حال هزینه 3.5 میلیارد دلار پول هستند تا ظاهر شهر یینچوآن این کشور را به معماری اسلامی-عربی تبدیل کرده و یک "قصر طلایی" مسجد مانند نیز در آن احداث کنند و به این ترتیب بر بدرفتاری های خود نسبت به اقلیت مسلمان اویغور در این کشور سرپوش گذاشته و توریست های کشورهای عربی را نیز به مسافرت به چین ترغیب کنند.

 

قرار است یک ترمینال 900 هزار فوت مربعی نیز در نزدیکی فرودگاه ساخته شده و اسامی خیابان ها نیز به زبان عربی بر روی تابلوها درج شود.

 

شهر یینچوآن در 600 مایلی غرب پکن قرار داشته و از سال 1958 میلادی پایتخت منطقه نینگزیا است که به وسیله مسلمانان هوئی اداره می شود.  

 

مسلمانان هوئی نسبت به مسلمانان اویغور از وضعیت بهتری در جامعه چین برخوردار هستند. آنها، بر خلاف اویغورها، به زبان ماندارین صحبت کرده و از نظر نژادی نیز با اکثریت مردم چین که از نژاد "هان" به شمار می آیند، مرتبط هستند. مقامات چینی در حوادث مربوط به تروریسم یا درگیری با پلیس کمتر از مظنونان مسلمان هوئی نام می برد.

 

کارشناسان معتقدند که مقامات چینی با تغییر دادن ظاهر شهر یینچوآن به یک شهر اسلامی-عربی قصد دارند توجهات را به مسلمانان هوئی و ورژن مورد تایید خود از اسلام جلب کنند.  

 

این در حالی است که تاکنون توریست چندانی از شهر یینچوآن بازدید نکرده و کارشناسان آن را یک پروژه گران قیمت و شکست خورده می دانند./990/ب902/د

ارسال نظرات