۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۶۳۸
رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی:

صلح جهانی بدون عدالت محقق نمی شود

رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه در نشست گفت‎وگو بین ادیان خاطرنشان کرد که صلح جهانی بدون عدالت محقق نمی شود.
حجت الاسلام علی عباسی، رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی، رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه، روز گذشته در نشست گفت‎وگو بین ادیان که با موضوع «نقش رهبران دینی در فرایند صلح جهانی» در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، گفت: همان طور که در قرآن اشاره شده است امروزه نزدیک‎ترین افراد به مسلمانان که از ایمان و ارزش‎های اخلاقی دفاع می کنند، کشیشان هستند.

 

وی افزود: ما به عنوان مومنان به خدا می توانیم با همکاری و همراهی یکدیگر، جهانی سرشار از عدالت و صلح ایجاد کنیم.

 

رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: برخی از قرائت و برداشت‎ها از دین در اسلام، مسیحت و سایر ادیان به گونه‎ای است که بردباری و سعه صدر مذهبی را در آنان پرورش نمی دهد.

 

وی ادامه داد: ما باید این گونه قرائت‎های افراطی که موجب ترویج خشونت در بین ادیان و یا امت‎ها هستند را شناسایی و برنامه‎ای برای مقابله و مبارزه با آنان ارائه کنیم.

 

حجت الاسلام عباسی خاطرنشان کرد: علما و طلاب باید از سیاستمداران و افرادی که در جهان تاثیرگذار هستند صلح جهانی را مطالبه و از آنان بخواهند که با افراط گرایان مبارزه و مقابله کنند.

 

وی تاکید کرد که اگر ما به سیاستمداران در کشورهای غربی فشار می آوردیم که از تروریست جهانی حمایت نکنند اکنون آوارگان جنگ و تروریسم به یک مشکل و بحران جهانی تبدیل نشده بود و اصولا دیگر چنین چیزی وجود نداشت.

 

رییس پژوهشگاه بین المللی جامعه المصطفی اظهار داشت: برخی از رجال سیاسی به خاطر مصلحت سیاسی و اقتصادی، چشم خود را بر روی واقعیت‎های جهان بسته‎اند و از تروریسم و حامیانشان پشتیبانی می کننند و بر این اساس جهان با مشکل بزرگی به نام تروریسم مواجه شده است.

 

وی خواستار تربیت یک جدید از سیاستمداران حامی صلح  و عدالت شد و گفت: ما باید یک نسل سیاستمدار را تربیت کنیم که نگاه آنان نژاد پرستانه نباشد.

 

حجت الاسلام عباسی افزود: اگر عدالت را در جهان برقرار نکنیم دستیابی به صلح بسیار مشکل می شود.

 

وی با اشاره به خالی شدن مساجد و کلیساها و استقبال کم مردم از مراکز دینی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که کلیساها و مساجد علاوه بر دعا و تلاش کردن برای برقراری صلح جهانی به فکر عدالت نیز باشند./994/ب202/د

ارسال نظرات