۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۴۲۷۹۷۵
نماینده آیت الله سیستانی در بصره:

اقلیم کردستان خیانتکار و مزدور رژیم صهیونیستی است

امام جمعه بصره از اقلیم کردستان به عنوان خیانتکار و دشمن عراق یاد کرد و دولت عراق را به تجدید نظر در رابطه با این اقلیم فراخواند.
شیخ محمد فلک المالکی امام جمعه بصره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، از حکومت مرکزی و سیاستمداران خواست که در ارتباط و تعامل با حکومت اقلیم کردستان تجدیدنظر کنند.

 

وی حکومت اقلیم کردستان را دشمن و از عوامل ورود جریان تروریستی و تکفیری داعش به عراق خواند و تصریح کرد: بخش زیادی از نفت عراق در اقلیم کردستان قرار دارد ولی حکومت این اقلیم، نفت را به رژیم اشغالگر اسرائیل می فروشد.

 

خطیب جمعه بصره از دیدار سیاستمداران عراق با حکومت خائن اقلیم کردستان انتقاد کرد و ادامه داد: حکومت کردستان با اعلام استقلال از عراق و فروش نفت به رژیم صهیونیستی به مردم این کشور خیانت کرده و به دشمن عراق تبدیل شده است.

 

امام جمعه ناصریه: سیاستمداران بر خلاف بسیج مردمی فعالیت می کنند

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، همه سیاستمداران و دولتمردان عراقی را به حفظ وحدت سفارش کرد و گفت: سیاستمداران و مسؤولان عراقی با حفظ وحدت نباید اجازه ادامه اختلافات سیاسی را بدهند.

 

وی افزود: هر گونه اختلاف سیاسی به زیان مردم عراق است زیرا موجب افزایش ناامنی و بی ثباتی در این کشور می شود.

 

این روحانی عراقی اختلافات سیاسی را موجب کاهش روحیه رزمندگان دانست و اظهار داشت: نیروهای امنیتی و مجاهدان در حالی در مناطق و شهر‎های مختلف عراق پیروزی‎های ارزشمندی در برابر جریان تروریستی و تکفیری داعش به دست می آورند که سیاستمداران با اختلافات سیاسی خود زمینه ناامنی و بی ثباتی را در این کشور فراهم می کنند.

 

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از حکومت مرکزی و محلی خواست که به فکر حل مشکلات برق باشند زیرا با توجه به آغاز فصل گرمای هوا در عراق، مردم به علت کم بود برق با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات