۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۸۱۳۲

کتابخانه آستان مقدس حسینی در آلمان افتتاح شد

آستان مقدس حسینی اولین دفتر و کتابخانه خود را با هدف انتشار علوم اسلامی و شناخت کتب خطی در آلمان افتتاح کرد.
اولین دفتر و کتابخانه آستان مقدس حسینی در آلمان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری رسا، آستان مقدس حسینی اولین دفتر و کتابخانه خود را در آلمان با حضور حجت الاسلام شیخ علی الفتلاوی، رییس بخش فرهنگی و فکری این آستان افتتاح کرد.

 

حجت الاسلام الفتلاوی در این رابطه به خبرنگاران گفت: مسؤولان آستان مقدسی حسینی چندی پیش به دعوت برخی از مسؤولان مراکز اسلامی آلمان به این کشور سفر کرده و از موزه شهر کلن بازدید و کتب اسلامی و خطی آن را برررسی کردند.

 

وی افزود: در این سفر با مسؤولان موسسه ام البنین (ع) آلمان توافق نامه‎ای برای احداث یک دفتر و کتابخانه تحت اشراف آستان مقدس حسینی امضا کردیم.

 

رییس بخش فرهنگی و فکری آستان مقدسی حسینی به اهداف تاسیس این دفتر و کتابخانه پرداخت و اظهار داشت: این دفتر با هدف افزایش تعاملات با دفاتر و کتابخانه‎های موجود در کشورهای اروپایی برای اطلاع از کتاب‎های اسلامی و خطی افتتاح شده است.

 

وی ادامه داد: تبلیغ اسلام و انتشار کتب اسلامی و مذهبی در بین مسلمانان کشورهای اروپایی یکی دیگر ازاهداف تاسیس این دفتر و کتابخانه است.

 

حجت الاسلام فتلاوی ضمن اطلاع از توافق صورت گرفته با برخی از انتشارات کشور آلمان جهت ترجمه و انتشار کتب اسلامی عربی به آلمانی، تصریح کرد: دفتر و کتابخانه آستان مقدسی حسینی در محله‎ای که بیشتر ساکنان آن عرب زبان و مسلمان هستند تاسیس شده است./994/ب902/د

ارسال نظرات