۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۲۹۴۴۱
از سوی رایزن فرهنگی ایران؛

برنامه‌های قرآنی مسجد کبود ایروان در ماه رمضان اعلام شد

رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان برنامه‌های قرآنی مسجد جامع کبود ایروان در ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.
مسجد ارمنستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان اظهار کرد: رایزنی ماه رمضان امسال نیز همچون سال‌های گذشته برنامه‌های قرآنی برای علاقمندان اجرا می‌کند. 

 

وی افزود: برگزاری کلاس آموزش قرآن برای کودکان و نوجوانان از جمله این برنامه‌ها است که در ایام رمضان برای این گروه برگزار می‌شود.

 

مشکی تصریح کرد: رایزنی فرهنگی دوره آموزشی قرآن ویژه بانوان را نیز در دستور کار قرار داده است که بعدازظهر روزهای رمضان در مسجد کبود ایروان برگزار می‌شود. 

 

رایزن فرهنگی ایران، دوره ختم قرآن کریم را نیز از دیگر برنامه‌های رایزنی در این مسجد عنوان و بیان کرد: این دوره هر روز یک ساعت قبل از مغرب برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در آن روزی یک جزء کلام وحی را تلاوت می‌کنند. 

 

مشکی در پایان یادآور شد: قرار است یک گروه تواشیح نیز به مناسبت ماه رمضان از ایران به ارمنستان اعزام شوند و با حضور در محافل رمضانیه و قرآنی برنامه‌هایی‌ برای روزه‌داران اجرا کنند. 

 

مسجد کبود ایروان یا مسجد جامع ایروان مسجدی ایرانی در مرکز شهر ایروان، پایتخت ارمنستان است. در ایروان قدیم ۸ مسجد وجود داشته ‌است که اکنون از میان این مساجد، تنها مسجد جامع کبود ایروان باقی ‌مانده ‌است./847/ب103/د

ارسال نظرات