۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۳۰۵۸۹
شیخ نعیم قاسم:

ما فرزندان امام خمینی هستیم/ حمایت از فلسطین نماد وحدت طلبی امام راحل است

معاون دبیرکل حزب الله با اعلام بیعت مجدد نیروهای مقاومت اسلامی با امام خمینی(ره)، حمایت از مساله فلسطین را نماد وحدت طلبی امام راحل برشمرد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد، گفت: ای امام؛ شما ولی فقیهی هستید و ما فرزندانتان به شمار می آییم، از شما خواستیم که بیعیت ما را بپذیری و پذیرفتی و امروز به شما می گوییم که با وجود هرچه کینه توزان می گویند، ما فرزندان خمینی و فرزندان ولایت هستیم و رسالت محمد و آل محمد را احیا می کنیم.

 

وی با اشاره به تغییر معادله منطقه از سوی امام راحل افزود: امام خمینی(ره) چهره روشنی از اسلام ارائه کرد و بر خلاف داعش و تکفیری ها که اسم اسلام را بدنام می کنند، امام پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد و نوری الهی را می توان در روح الله مشاهده کرد. 

 

شیخ نعیم قاسم از امام راحل به عنوان عامل تبدیل منطقه به مقاومت و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی یاد کرد و اظهار داشت: ملت های منطقه از آن زمان احساس کردند که کرامتشان زیر سوال رفته و بر همین اساس به تحرک روی آوردند تا کرامت خود را بازپس گیرند. امام خمینی بر استقلال و رهایی از وابستگی تأکید کرد و ایران را به کشوری نه غربی و نه شرقی و عدم وابسته به آمریکا و شوروی مبدل ساخت و هم اکنون از قدرت های جهان به شمار می آید.

 

معاون دبیرکل حزب الله، امام را اولین منادی وحدت اسلامی در تاریخ معاصر دانست و تصریح کرد: حمایت از مساله فلسطین بزرگترین نماد وحدت اسلامی محسوب می شود که از سوی امام خمینی مطرح شد. تقدیم خون برای آزادی فلسطین مساله کوچکی نیست و به مرد شجاع و بزرگی نیاز دارد که امام راحل این شجاعت را داشت و نیروهای مقاومت را به تلاش برای آزادی فلسطین سوق داد.

 

وی ایران را ضرورت امنیت منطقه توصیف کرد و ادامه داد: برخی گمان می کنند با قرار گرفتن در جبهه رژیم صهیونیستی می توانند از خود محافظت کنند اما بدانند که بهترین راه حفظ امنیت شان ایستادن در کنار ایران است. 

 

عضو برجسته مقاومت اسلامی خواستار گفت وگو جهت ریشه کن شدن گروه های تکفیری شد و گفت: تکفیری ها وبای جهانی اندیشه و انسانیت هستند که با فطرت و انسانیت مغایر بوده و اعدام همه بشریت را دنبال می کنند. تکفیر تنها به ضرر ما نیست بلکه همگان را تهدید می کند و بر همین اساس به عربستان می گوییم به گزینه جنگ و تنش سیاسی پایان دهید و بدانید که نتایج حمایت از تکفیری ها کاملا علیه خودتان است.

 

شیخ نعیم قاسم، مقاومت و شهادت را گزینه اصلی حزب الله دانست و تأکید کرد: ما سید عباس و راغب و حاج عماد و مصطفی بدرالدین و همه شهدای قهرمان را تقدیم کرده و از هیچ فداکاری دریغ نمی ورزیم تا به اهداف خود دست یابیم. حزب الله وطن را آزاد کرده و به حمایت منطقه از لوث صهیونیست ها و تکفیری ها می پردازد و از وابستگی به شرق و غرب بیزار است.

 

وی افزود: صهیونیست ها حامی هیچ کس نیستند و تکفیری ها نیز وبای همگانی به شمار می آیند که باید در برابر آنها بایستیم. برخی جریان ها به ارائه توصیه های بدون جایگزین می پردازند و فقط  می خواهند از سوریه خارج شویم. اگر مجاهدت و فداکاری ما نبود امارت داعش در لبنان تأسیس شده و زیر سلطه تکفیری ها قرار داشت.

 

معاون دبیرکل حزب الله مخالفان رژیم صهیونیستی را به ایستادگی در کنار مقاومت فراخواند و تصریح کرد: به کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرد، می گوییم که ما خواستار لبنان یکپارچه بوده و با همکاری ارتش و ملت در برابر تروریست ها ایستاده ایم./980/ب901/د

ارسال نظرات