۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۴۳۱۰۸۵
شیخ نعیم قاسم:

عربستان پرونده‎های منطقه را تا انتخابات آمریکا معلق کرده است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که عربستان سعودی همه پرونده‎های منطقه را تا مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معلق کرده است.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت وگو با روزنامه الاخبار این کشور با اشاره به نتایج انتخابات شوراهای لبنان گفت: نتایج انتخابات نشان داد که قانون کنونی باید در انتخابات پارلمان تغییر یابد تا نمایندگان واقعی مردم به پارلمان راه یابند. اکثریت کنونی یک اکثریت تقلبی بوده و نتایج انتخابات شوراها نشان داد که اقلیت ها حرف بسیار بیشتری برای گفتن دارند.

 

وی افزود: آنچه درباره قانون انتخابات در کمیسیون های پارلمان مطرح می شود تنها اهداف سیاسی را دنبال کرده و قانونی را می خواهند که بیشترین سود را به آنها برساند.

 

شیخ نعیم قاسم از جریان المستقبل به عنوان حامی اصلی و قاطع قانون کنونی انتخابات یاد کرد و اظهار داشت: این جریان بهتر است نسبت به قانون نسبیت شجاعت داشته باشد و فریب تعداد نمایندگان خود را در پارلمان نخورد. این قانون نمی تواند آینده جریان المستقبل را تأمین کند و ائتلاف های مختلف شکل گرفته تأثیر فراوانی بر نتایج انتخابات آینده خواهد داشت.

 

معاون دبیرکل حزب الله پیروزی برخی دیگر از گروه های اهل تسنن در انتخابات شوراها را نشان دهنده این مساله دانست و تصریح کرد: جریان المستقبل همچنین دچار اختلافات داخلی شده و خود این جریان در معرض خطر است.

 

وی درباره انتخاب رییس جمهور جدید نیز گفت: مساله جدیدی اتفاق نیفتاده است و مطمئنا بدون رییس جمهور به انتخابات پارلمانی خواهیم رسید. عربستان همه پرونده های منطقه را تا مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا معلق کرده است. 

 

شیخ نعیم قاسم بر حمایت حزب الله از ریاست جمهوری میشل عون تأکید کرد و اظهار داشت کوتاه آمدن از نامزدی وی را غیرممکن خواند.

 

گفتنی است سید حسن نصر الله درباره قانون نسبیت مورد حمایت حزب الله گفت که قانون جدید بر خلاف قوانین دیگری که کشور را بر اساس قدرت‌های حاکم، مذهب، طائفه، حزب، جریان، طرف، تشکیلات و عائله‌ها تکه‌تکه می‌کنند، بر یک معیار تکیه دارد. لبنان یک حوزه‌ انتخابیه است. لبنان را تکه نمی‌کند تا بعد به هم بچسباند./980/ب902/د

ارسال نظرات