۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۳۱۳۵۴

مسلمانان اسکاتلند ترامپ را به بازدید از مسجد دعوت کردند

دو تن از مدیران مساجد اسکاتلند از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دعوت کردند که در سفر قریب الوقوع خود به اسکاتلند از مساجد مسلمانان بازدید کند.
مسجد مرکزی شهر ادینبورگ اسکاتلند

به گزارش خبرگزاری رسا، دو تن از مدیران مساجد اسکاتلند، دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که مدعی ایجاد محدودیت برای ورود مسلمانان به آمریکا شده، را دعوت کردند که در سفر قریب الوقوع خود به اسکاتلند از مساجد مسلمانان بازدید کند.

 

حافظ غفور، از مسجد Annandale شهر ادینبورگ اسکاتلند و منور حسین، مدیر مسجد خیابان Roxburgh همین شهر با انتشار بیانیه ای در روزنامه هرالد از ترامپ خواستند که در طول سفر خود به اسکاتلند با بازدید از مساجد مسلمانان اطلاعات بیشتری نسبت به دین اسلام کسب کند.  

 

در این بیانیه آمده است: مسلمانان اسکاتلند و سایر نقاط دنیا با پیروان سایر ادیان همکاری می کنند تا صلح را در سراسر دنیا منتشر کرده و با افراط گرایی مقابله کنند.

 

مدیران مساجد اسکاتلند در ادامه بیانیه خود با اشاره به سخنان اسلام هراسانه ترامپ تاکید کردند: پیش از آن که آقای ترامپ سخنان جنجال برانگیز دیگری بیان کند باید اطلاعات بیشتری در مورد مسلمانان، که وی هر زمان که دهان خود را باز می کند نسبت به آنان اهانت می کند، به دست آورد.

 

حافظ غفور و منور حسین در بیانیه خود افزودند: زمانی که ترامپ اواخر ماه میلادی جاری به اسکاتلند سفر می کند ما این فرصت را غنیمت می دانیم تا به وی نشان دهیم که در شهر ادینبورگ چه کارهایی انجام می دهیم.

 

گفتنی است، ترامپ قرار است برای افتتاح زمین گلف و هتل جدید خود اواخر ماه میلادی جاری به اسکاتلند سفر کند.  

 

سخنان اسلام هراسانه ترامپ باعث شده است که بسیاری از سیاستمداران اسکاتلندی خواستار منع ورود وی به این کشور شوند.

 

انتظار می رود که حضور ترامپ در اسکاتلند تظاهرات ها و اعتراضات فراوانی را به همراه داشته باشد.

 

ویلی رنی، رهبر حزب لیبرال دموکرات اسکاتلند در سخنانی در همین ارتباط گفت: مسلمانان دوستان، همکاران، خانواده و همسایگان ما هستند. زمانی که ترامپ به چنین شیوه مضحکی به آنان اهانت می کند بدین معنا است که به تمامی ما اهانت کرده است./990/ب903/د

ارسال نظرات