۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۳۲۱۷۶
سازمان ملل:

اسرائیل مسبب اصلی مشقت مردم فلسطین است

سازمان ملل اعلام کرد «مصائب انسانی» فلسطینی‌ها ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و حصر غزه است.
اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، در پنجمین گزارش سالیانه سازمان ملل درباره اراضی اشغالی فلسطینی که روز دوشنبه تحت عنوان «زندگی‌های از هم گسیخته» منتشر شد، آمده است مسبب اصلی این وضعیت اسرائیل می‌باشد.

 

این گزارش افزود: «نیازهای انسانی در اراضی اشغالی فلسطین ناشی از اشغالگری مدید اسرائیل و درگیری‌های مداوم است.»

 

دیوید کاردن، رییس دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل در فلسطین اعلام کرد: «فلسطین در ماه جاری وارد پنجاهمین سال اشغالگری اسرائیل شد. این گزارش آشکارا تاثیر مخرب وضعیت کنونی را به تصویر کشیده است.»


بر اساس این گزارش، فلسطینی‌های ساکن غره متحمل شدیدترین مشقت‌ها شده‌اند.

 

این گزارش همچنین افزود «حدود 90 هزار فلسطینی» به خاطر جنگ 50 روزه اسرائیل در غزه همچنان آواره هستند.

 

دفتر هماهنگی امور انسان دوستانه سازمان ملل درباره وضعیت در کرانه باختری نیز نوشت شمار افرادی که در کرانه باختری به دست نظامیان اسرائیلی کشته یا زخمی می‌شوند از سال 2005 تاکنون به بالاترین میزان خود رسیده است.


سازمان ملل همچنین با اشاره به شهرک‌سازی‌های اسرائیل و خشونت شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها اعلام کرد: «پدیده خشونت شهرک‌نشینان و قصور مسئولان اسرائیلی در اجرای قوانین، امنیت جانی و معیشت جوامع فلسطینی را به مخاطره انداخته است.»

 

بنا بر این گزارش، موارد ثبت شده از حملات شهرک‌نشینان حاکی از آن است که این خشونت‌ها با هدف بیرون راندن کشاورزان فلسطینی از زمین‌های خود صورت می‌گیرد.

 

این گزارش درباره این حملات افزود: «شمار درختان متعلق به فلسطینی‌ها که به دست شهرک‌نشینان ربوده یا ریشه‌کن شده (11 هزار و 254 اصله درخت) از سال 2006 تاکنون به بالاترین حد خود رسیده است.»

 

سازمان ملل در این گزارش اسرائیل را به مقابله با خشونت یهودیان علیه مردم فلسطین، پایان دادن به حصر غزه و خودداری از بازداشت اداری فلسطینی‌ها فراخوانده است./982/ب102/د

ارسال نظرات