۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۴۳۲۲۱۴
نماینده آیت الله سیستانی:

جهانیان به قرآن کریم نیازمند هستند

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود، جهان این روزها بیشتر از گذشته به قرآن محتاج است.
حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مرتضی کشمیری، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا طی سخنانی در مرکز اسلامی امام علی (ع) انگلیس به بررسی جایگاه و اهمیت قرآن کریم پرداخت و گفت: مسلمانان باید به تلاوت قرآن بپردازند و با مفاهیم، معانی، احکام و تفسیر آن که از سوی نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) آمده است، آشنا شوند.

 

وی تلاوت قرآن در خانه را مایه افزایش برکت دانست و افزود: تلاوت قرآن باید همراه با عمل، تطبیق و اجرای دستورات آن در زندگیمان باشد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: خداوند متعال قرآن را برای هدایت و اسفاده بشر نازل کرده است. از دیدگاه ما اهتمام به قرآن، حفظ و یادگیری مفاهیم آن موضوعی است که به حال و آینده زندگی ما سامان می دهد و مشکلات فردی، اجتماعی، روحی و معنوی آن را برطرف میکند.

 

وی عامل اصلی کشتار و ظلم در جهان را دوری از ایمان دانست و خاطرنشان کرد: عامل این همه کشتار و خونریزی در جهان دوری بشر از ایمان و مسیر صحیح است و در این رابطه قرآن کریم کتابی است که خداوند آن را برای هدایت انسان ها فرستاده و نقش بزرگی در زندگی انسان ها و تهذیب نفوس دارد.

 

حجت الاسلام کشمیری افزود: قرآن دارای قدرت نامتناهی است بر این اساس ما باید در حد توان خود از آن بهره ببریم زیرا این روزها جهان بیش از هر زمانی به قرآن احتیاج دارد حال چه به آن اعتراف بکند و آن را قبول داشته باشد یا نداشته باشد.

 

وی اظهار داشت: جهان دچار شکاف خلأ هویت، فکر و ایمان شده و انسان بدون ایمان مانند میوه توخالی است و امروز این همه کشتار، خونریزی و خودکشی در جهان غرب به این علت است که بشر نتوانسته اندیشه اصیل و ناب را پیدا کند تا بتواند روح خود را به وسیله آن قانع سازد./994/ب902/د

ارسال نظرات