۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۳۲۲۶۵

آمادگی اوقاف عراق برای پذیرایی از مسلمانان چین

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق برای بازدید از اماکن مقدس، آموزش معارف اسلامی و زبان عربی به مسلمانان چین اعلام آمادگی کرد.
حجت الاسلام سید علاء موسوی، رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید علاء موسوی، رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق، امروز در دفتر خود در بغداد با «چن وی چینگ»، سفیر چین در این کشور دیدار و گفت‎وگو کرده و بر لزوم افزایش همکاری میان دو کشور تأکید کرد.

 

حجت الاسلام موسوی در این دیدار گفت: اقتصاد قوی چین و قدرت رقابتش با کشورهای برتر جهان موجب شده است که عراق روابط اقتصادی خودش را با این کشور بیشتر کند.

 

رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق اظهار داشت: سازمان اوقاف شیعیان عراق آمادگی پذیرایی از مسلمانان چین برای زیارت اماکن مقدس موجود در عراق، آموزش زبان عربی و آموزه‎های اسلامی را دارد.

 

سفیر چین در عراق ضمن ابراز تشکر از پذیرایی رییس سازمان اوقاف شیعیان تصریح کرد: مسلمانان در چین از قدرت و توانایی بالایی برخورد هستند و مانند سایر مردم در این کشور زندگی می کنند.

 

وی افزود: مردم چین به عادات، آداب و رسوم مسلمانان احترام می گذارند بر همین اساس اجازه ساخت مساجد مختلف را در این کشور به مسلمانان داده شده است.

 

چن وی چینگ، هرگونه فکر و اندیشه تروریستی را به شدت محکوم کرد و افزود: چین از افکار منحرف جریان تروریستی و تفکیری داعش ابراز انزجار می کند و ما در نقطه مقابل این افکار با دیدار با جمعی از مراجع تقلید نجف اشرف احترام، محبت و همدلی را در میان آن‎ها مشاهده کردیم./994/ب902/د

ارسال نظرات