۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۳۲۹۰۵
شیخ الازهر:

افراد مرتد خطر بزرگی برای جوامع اسلامی هستند

شیخ الازهر مصر گفت: شخص مرتد به علت افکار منحرف و ضد دین خطری برای جامعه اسلامی است.
الطیب

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، در برنامه «الامام الطیب» که در طول ماه مبارک رمضان هر روز از شبکه تلویزیون مصر پخش می شود، گفت: نصوص قرآن کریم حتی در ظاهر نیز دارای تناقض نیست و اگر کسی چنین ادعای کند مشکل از خود اوست.

 

وی افزود: برخی با برداشت غلط و فهم اشتباه از قرآن کریم می‎پندارند که قرآن کریم دارای تناقض است. این چنین برداشت‎های توهمی بیش نیست و این گونه افراد باید بیشتر در در زمینه علوم قرآنی تخصص پیدا کنند.

 

شیخ الازهر مصر اسلام را دین صلح و دوستی خواند و تصریح کرد: اسلام هیچ کس را مجبور به مسلمان شدن نمی کند و با انسان‎های مومن از دین‎های دیگر وارد جنگ نمی شود.

 

وی با اشاره به آیات قرآن کریم افزود: هیچ گاه مسلمانان به سبب اینکه شخصی کافر است او را به قتل نمی رساند. تنها علتی که مسلمانان دست به سلاح می برنند تجاوز به دین، جان و وطن آنان است.

 

باید دین اسلام در سطح جهانی تبلیغ شود

 

الطیب اسلام را یک دین جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان باید دین مبین اسلام را در سطح جهانی تبلیغ کنند زیرا تنها راه پایان دادن به بی دینی، انتشار علم و دانش دینی صحیح در مدارس و دانشگاه‌هاست و باید در دانشگاه‎های ما درس‎های اعتقادی و فلسفی به دانشجویان ارائه شود تا فرهنگ جامعه در برابر افکار انحرافی بیمه شود.

 

وی آزادی عقیده و ارتداد از دین را دو مساله کاملا جدا از یکدیگر خواند و گفت: مرتد پس از اینکه حق و حقیقت را درک می کند از آن روی گردان می شود و در مسیر غلط قدم بر می دارد.

 

شیخ الازهر مصر ادامه داد: افکار غلط و ضد دین موجب خروج مرتد از دین مبین اسلامی است بر همین اساس چنین افرادی به خطری برای جامعه اسلامی تبدیل می‎شوند.

 

وی تصریح کرد: یکی از اسباب و عوامل انتشار الحاد و بی دینی این است که برخی جوانان مسلمان از پشتوانه فکری و اعتقادی محکمی برخوردار نیستند و نمی توانند آنچه را که می شنوند ارزیابی کنند به ویژه اینکه معمولا سخنان الحاد آمیز با روشی ساده و قابل فهم برای جوانان مطرح می شود و کارشناسان روان شناس و مؤسسات مالی بزرگی از این اندیشه حمایت می کنند که خطر این مؤسسات را می توان در ردیف مؤسسات تسلیحاتی غرب دانست.

 

الطیب اظهار داشت: برخی سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر درپی حمایت از مسلمانان مرتد هستند و به نظر ما این موضوع نوعی سو استفاده از آزادی های دینی است.

 

وی افزود: برخی کشورهای اروپایی نیز راه آزادی های جنسی را باز گذاشته اند که این نیز تنفر برانگیز و ناراحت کننده است./994/ب902/د

ارسال نظرات