۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۳۲۹۱۶
وزیر اوقاف مصر:

مبارزه با تروریسم وظیفه‎ای ملی و شرعی است

وزیر اوقاف مصر بر ضرورت مبارزه جدی با تروریسم تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: مبارزه با تروریسم واجب ملی و شرعی است.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، در برنامه «صباح الخير يا مصر» که در طول ماه مبارک رمضان هر شب از شبکه‎های تلویزیونی مصر پخش می شود، بر ضرورت ایفا نقش موثر موسسه‎های دینی در تبلیغ دین مبین اسلام در سطح جهانی تاکید کرد.

 

وی در این برنامه تلویزیونی گفت: با توجه به تدابیر دولت، مصر در عرصه تبلیغ بین المللی در جایگاه خوبی قرار دارد و می تواند با افکار غلط و افراطی مبارزه کند.

 

وزیر اوقاف مصر افزود: مصر با توجه به فعالیت و تلاش‎های بسیار دانشگاه الازهر از افکار و اندیشمندان اسلامی خوبی در سطح جهانی بر خوردار است.

 

وی تصریح کرد: جهان در این روزها با بحران تروریست و افکار افراطی دست و پنجه نرم می کند ولی مصر در این زمینه توانسته است افکار صحیح را به مردمش القا کند.

 

محمد مختار جمعه پاسخگویی به سوالات و شبهات افراطی از سوی غیر متخصصان را محکوم کرد و گفت: متخصصان و علمای دینی باید به شبهات دینی پاسخ دهند زیرا برخی از افراد غیر متخصص ضمن پاسخگویی به سوالات افراطی بهره و سود منفعت شخصی خود را در نظر می گیرند و پاسخ‎های غیر صحیح می دهند.

 

وی امنیت را یکی از مهمترین نعمت‎های الهی خواند و اظهار داشت: تلاش برای کسب امنیت منافاتی با مساله توکل بر خداوند متعال ندارد. توکل حقیقی به این معناست که ما اسباب امنیت را فراهم کنیم و سپس امور زندگی خود را به خدا واگذار کنیم.

 

وزیر اوقاف مصر مبارزه با تروریسم را واجب ملی و دینی دانست و افزود: ارتش مصر در راستای دفاع از وطن و دین به مبارزه با تروریسم می پردازد و طبق احادیث که از رسول اکرم (ص) نقل شده است، هر کس در این راه کشته شود شهید محسوب می‎شود./994/ب902/د

ارسال نظرات