۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۳۳۴۲۶
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

پس از فلوجه نوبت آزادی موصل است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق طی نشستی با خبرنگاران در کویت گفت: با توجه به تصویر نگران کننده‎ای که از عراق در اذهان وجود دارد، شاهد گشایش های قابل توجهی در اوضاع هستیم.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق طی نشستی خبری که در مقر انجمن روزنامه نگاران کویت برگزار شد، گفت:  با توجه به تصویر نگران کننده‌ای که از عراق در اذهان وجود دارد، شاهد گشایش های قابل توجهی در اوضاع هستیم و گام های مثبت و مهمی در راستای مسائل امنیتی و مبارزه با تروریسم برداشته شده است.

 

حکیم تصریح کرد: امروزه داعش صرفا دشمنی برای مردم عراق نیست، بلکه تهدیدی برای همه ملت های منطقه و جهان به شمار می آید و زمانی که ملت عراق در مقابل آنان ایستادگی می کند و پیروزی ها و پیشروی هایی را به دست می آورد، چنین جنگی را به نیابت از برادران مسلمان و عرب و به طورکلی مردم جهان صورت می دهد.

 

وی همچنین با اشاره به موفقیت و تلاش های قابل توجه نیروهای مسلح عراق در آزادسازی فلوجه که مدت ها تحت کنترل گروه های تروریستی قرار داشت، خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی پس از پایان جنگ فلوجه و آزادسازی شهرک های اندک باقی مانده، تمام تمرکز و توجه خود را بر روی آزادسازی شهر موصل و استان نینوا قرار خواهند داد.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: من به توانایی نیروهای عراقی در رسیدن به پیروزی و شگفت زده کردن جهان و همچنین نشان دادن وحدت و همبستگی عراقی ها اطمینان دارم.

 

عمار حکیم در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات آزادسازی فلوجه شاهد رخنه های متعددی بود که با گمراه سازی افکار عمومی و انتشار فیلم های مختلفی که ادعا می شد مربوط به این عملیات است، همراه بود اما پس از بررسی این فیلم ها و ادعاها مشخص شد آن مربوط به جنگ هایی دیگر در سال های قبل است.

 

وی با تاکید بر جدیت دولت و گروه های سیاسی عراق بر پیگیری و برخورد با هرگونه رخنه و فتنه انگیزی در این زمینه تصریح کرد: عملیات آزاد سازی فلوجه که تلاش شد با کمترین خسارت های مادی و انسانی همراه باشد، به برکت تلاش های فراوان از موفق ترین عملیات هایی بود که عراق به خود دیده است./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات