۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۳۴۹۸۰

خشم مردم مصر از سخنان نماینده دولت این کشور در مورد اشغال دو جزیره مصری

توصیف اشغالگری مصر بر دو جزیره تیران و صنافیر از سوی نماینده دولت این کشور، خشم مردم مصر را برانگیخت.
جزایر مصری تیران و صنافیر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایرنا، رفیق عمر شریف نماینده هیات قضایی مصر حاکمیت کشورش بر دو جزیره تیران و صنافیر را اشغالگری خواند.

 

وی این سخنان را در اولین جلسه درخواست تجدید نظر که از سوی دولت علیه حکم به بطلان توافقنامه مرزی بین عربستان و مصر برگزار شده بود، بیان کرد.

 

سخنان شریف موجب تحریک طرفداران بازگرداندن دو جزیره شد و آنان شعارهای «خائن خائن» علیه نماینده دولت سردادند.

 

کلمه اشغال چندین بار برای اثبات مالکیت عربستان نسبت به جزایر مذکور در جلسه بررسی و تجدید نظر حکم بطلان بیان شد و نماینده دولت مدعی شد مصر با در دست داشتن همه مدارک و اسناد یک روز هم از دو جزیره مذکور غافل نبوده است.

 

نماینده دولت مصر در این جلسه گفت که کشورش در سال 1950 دو جزیره مذکور را به جهت حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی و بنا به درخواست عربستان تحت اشغال خود در آورد و بازگرداندن دو جزیره به عربستان هیچ ارتباطی به کنوانسیون مجدد تعیین مرزهای دریایی و ساخت پل زمینی با عربستان ندارد.

 

معتز مطر از اصحاب رسانه در باره سخنان شریف به شبکه ماهواره ای الشرق گفت : پس شهدای ما که برای این جزایر خود را قربانی کرده اند اشغالگر هستند. اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جرات نکرد صفت اشغالگری را به مصر بدهد و این بزرگترین خیانت و فاجعه در تاریخ مصر است.

 

سخنان رفیق عمر شریف نیز در صفحات اجتماعی در اینترنت واکنش های بسیاری در پی داشت.

 

دیوان قضایی اداری کشوری مصر هفته گذشته در حکمی در باره درخواست بطلان توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی بین مصر و عربستان و در نتیجه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان رسیدگی حکم به بطلان این توافق داد.

 

بلافاصله دولت مصر در یک دادگاه استیناف از تصمیم خود برای واگذاری دو جزیره راهبردی در دریای سرخ به عربستان دفاع کرد و اعلام کرد تمامی مدارک و اسناد را به دیوان قضایی ارائه خواهد کرد.
دیوان قضایی اداری مصر جلسه روز یکشنبه را برای بررسی این اسناد و مدارک به ماه جولای آینده به تاخیر انداخت./847/ب102/د

ارسال نظرات