۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۳۵۲۵۹

سمینار «حرمت شهدا و روز قدس» در کویته

سمینار «حرمت شهدا و روز قدس» فردا، دهم تیرماه، به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان در کویته برگزار می‌شود.
روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ایکنا، سمینار «حرمت شهدا و روز قدس» فردا، دهم تیرماه، به همت مجلس وحدت مسلمین پاکستان با حضور خانواده شهدای روز قدس پاکستان و علما و اندیشمندان شیعه و سنی در میدان هاکی گلستان تاونکویته برگزار می‌شود.

 

سمینار کویته فردا ساعت ۱۷ به وقت محلی آغاز می‌شود و با ضیافت افطار، قرائت شعر، منقبت‌خوانی سید‌مقدس کاظمی، شاعر معروف پاکستان و سخنرانی سید‌ناصر عباس شیرازی، معاون دبیرکل مجلس وحدت مسلمین این کشور همراه است.


بنابر اعلام این خبر، اندیشمندان و فرهیختگان حاضر در این سمینار به بررسی «مسؤولیت جامعه اسلامی در قبال مسئله فلسطین و قدس» می‌پردازند.


گزارش‌های رسیده همچنین حاکی است، مراسم روز جهانی قدس در دیگر مناطق پاکستان نیز برگزار می‌شود.  


حجت‌الاسلام عارف واحدی، معاون رییس شورای علمای شیعه پاکستان در این باره گفت: به همین مناسبت مراسم ویژه‌ای در شهر «لارکانه» ایالت سند برگزار می‌شود.


وی افزود: این مراسم از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی از میدان شاه خراسان شهر لارکانه آغاز می‌شود و به سمت باشگاه خبری این شهر ادامه می‌یابد.


واحدی با بیان اینکه مردم پاکستان در راهپیمایی روز جهانی قدس وحدت خود را برای جهانیان به نمایش خواهند گذاشت، گفت: حضور پرشور مردمی در راهپیمایی روز جهانی قدس نماد وحدت مسلمانان جهان است.


یادآور می‌شود، در مراسم روز قدس سال ۱۳۸۹ در کویته در اثر عملیات انتحاری ۸۰ نفر از شیعیان و ۸ نفر از برادران اهل سنت منطقه به شهادت رسیدند که دو تن از آنان طلاب جامعة المصطفی(ص) العالمیه  بودند. ۲۰۰ نفر نیز به شدت زخمی شدند./982/ب102/د

ارسال نظرات