۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۳۵۲۶۴
نماینده آیت الله سیستانی:

جنگ مذهبی در عراق وجود ندارد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تاکید کرد: جنگ مذهی در عراق وجود ندارد و همه مردم این کشور با تروریسم می‎جنگند.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری نون، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی، روز گذشته با پاتریک سیمونی سفیر اتحادیه اروپا دیدار و گفت‎وگو کرد.

 

وی در این دیدار گفت: بسیج مردمی و نیروهای امنیتی به علت اینکه از شیعه و سنی تشکیل شده‎اند هیچ گونه درگیری طائفه‎ای در میانشان وجود ندارد و آنان با قدرت در برابر جریان‎های افراطی و تروریستی ایستاده‎اند.

 

حجت الاسلام کربلایی افزود: شیعیان، اهل تسنن و ایزدی ها در بسیاری از شهرهای عراق در کنار یکدیگر بدون اختلاف در حال زندگی هستند و مشکلات طائفه‎ای آنگونه که اروپایی‎ها تصور می‎کنند، وجود ندارد. داعش مناطق مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و مسیحی را منفجر می‎کند و مردم این کشور با افکار این جریان تروریستی درگیر هستند.

 

نماینده آیت الله سیستانی اقدامات جریان‎های تروریستی و تکفیری را غیر انسانی و بر خلاف آموزه‎های دینی توصیف کرد و اظهار داشت: تندروها گرچه نام اسلام را بر زبان جاری می کنند ولی هیچ ارتباطی با این دین ندارند.

 

وی ماهیت جنگ داخلی عراق را برخلاف تصورات کشورهای غربی دانست و تصریح کرد: امیدواریم که سفیر اتحادیه اروپا حقیقت وضعیت عراق را انعکاس دهد و مردم اروپا نیز واقعیت این کشور را درک کنند.

 

اتحادیه اروپا به صورت جدی به آوارگان کمک کند

 

حجت الاسلام کربلایی ادامه داد: همه شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان به سفارش حضرت آیت الله سیستانی در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و اقدامات داعش حقیقت و ماهیت این جریان تروریستی را برای جهانیان نمایان ساخته است.

 

وی از اتحادیه اروپا خواست که برای کمک به آوارگان به صورت جدی وارد میدان شود و ادامه داد: اتحادیه اروپا باید حضور قوی‎تری در زمینه اقتصادی برای بازسازی مناطق آزاد شده از لوث تروریسم داشته باشند.

 

تولیت شرعی آستان مقدس حسینی گفت: شما به خوبی می دانید که آیت الله سیستانی همیشه بر ضرورت اصلاحات، مبارزه با فساد و بازسازی سازمان‎های امنیتی سفارش می‎کند.

 

پاتریک سیمونی پس از این دیدار در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرد: دیدار با شیخ عبدالمهدی کربلایی برای من افتخار بزرگی بود و این دیدار از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

 

وی از آزادسازی شهر فلوجه ابراز خرسندی کرد و افزود: ما آماده یاری رسانی به آوارگان در فلوجه هستیم./994/ب902/د

مترجم: عارف ابراهیمی

ارسال نظرات