۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۳۵۵۶۲
شبکه خبری سی.ان.ان:

حمله تروریستی به فرودگاه استانبول نشان‎دهنده ضعف روزافزون اردوغان است

شبکه خبری سی.ان.ان. در گزارشی تاکید کرد که حمله تروریستی به فرودگاه اصلی استانبول نشان دهنده ضعف روزافزون رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه است.
اردوغان

به گزارش خبرگزاری رسا، شبکه خبری سی.ان.ان. در گزارشی به بررسی حمله تروریستی به فرودگاه اصلی شهر استانبول پرداخته و این حادثه را نشانه ضعف روزافزون رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه ارزیابی کرد.

 

این شبکه خبری آمریکایی در گزارش خود حمله تروریستی به فرودگاه آتاتورک شهر استانبول را نتیجه اقدامات ترکیه و متحدانش عنوان کرد، اقداماتی که به گفته سی.ان.ان. مسوولیت بخشی از آنها به طور مستقیم بر عهده اردوغان است.

 

در ادامه این گزارش آمده است: از آغاز درگیری های داخلی در سوریه، اردوغان از این درگیری ها برای سرکوب کردهای معترض سوء استفاده کرد. دولت ترکیه فشار بر کردها را افزایش داد و کردهای پ.ک.ک. نیز در عوض حملات تروریستی خود را به مراکزی مانند پلیس افزایش دادند.

 

سی.ان.ان. در ادامه گزارش خود تاکید کرد: اما این حملات تروریستی به سود اردوغان بود، وی از این حملات سوءاستفاده کرد تا نشان دهد که تنها کسی است که می تواند ترکیه را از دست تروریسم نجات دهد.

 

شبکه خبری سی.ان.ان. در ادامه خاطرنشان کرد: این تاکتیک برای مدتی جواب داد و اردوغان موفق شد با استفاده از ایجاد ترس از بی ثباتی در میان مردم در آخرین انتخابات پارلمانی پیروزی قاطع حزب خود را تضمین کند.

 

سی.ان.ان. تاکید کرد: اما تمرکز بیش از حد بر روی پ.ک.ک. باعث شد که ترکیه از سایر گروه های تروریستی مانند داعش غفلت کند و از سوی دیگر ترکیه داعش را به عنوان ابزاری موثر در براندازی حکومت بشار اسد در سوریه می دید و برخی از دولتمردان ترکیه حتی با این گروه موافق بودند.

 

شبکه خبری سی.ان.ان. در گزارش خود افزود که مجموع این عوامل باعث شد که عبور و مرور تروریست های داعش به داخل و خارج سوریه از طریق مرز ترکیه تسهیل شده و راه برای تقویت حضور و فعالیت های داعش در ترکیه باز شود./990/ب903/د

ارسال نظرات