۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۶۷۲۱
آیت الله نابلسی:

وضع کنونی جهان اسلام ناشی از مسؤولیت ناپذیری مسؤولان است

امام جمعه صیدای لبنان وضع کنونی جهان اسلام را ناشی از اهمال و مسؤولیت ناپذیری مسؤولان در قبال گسترش گروه های تکفیری عنوان کرد.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز  جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به گسترش عملیات تروریستی در کشورهای اسلامی گفت: اکثر کشورهای اسلامی به دلیل گسترش پدیده تکفیر و تروریسم در حالت خطر واقعی قرار دارند، زیرا سال ها نسبت به دلایل و پیامدهای این مساله بی توجه بوده و هزاران تروریسم برای جنگ به سوریه، عراق، یمن و لیبی اعزام شدند. 

 

وی افزود: نادیده گرفتن این پدیده و مسؤولیت ناپذیری مسؤولان سبب شد تا جهان اسلام در بدترین وضع تاریخی خود قرار گرفته و شکاف میان مسلمانان افزایش یابد. مسؤولان هیچ اقدامی نسبت به درمان ریشه ای افکار افراطی و شیوه های خشونت آمیز انجام نداده و سبب تاریک شدن وضع شدند.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: اگر امروزه مواضع یکپارچه ای درباره امر به معروف و نهی از منکر منسجم با اسلام و قرآن و مسؤولیت پذیری داشته باشیم باید از همه کسانی که قدرت مبارزه با این گروه ها را دارند بخواهیم این نقش را به خوبی انجام دهند.

 

آیت الله نابلسی با اشاره به همکاری ارتش و مقاومت برای حفظ امنیت لبنان اظهار داشت: مقاومت در کنار ارتش و سایر دستگاه های امنیتی به حمایت از همزیستی مسالمت آمیز و کشور از گزند تندروی و شیاطین تروریسم می پردازند. اگر مقاومت و ارتش نبود لبنانی ها نمی توانستند طعم ثبات و امنیت را بچشند./980/ب903/د

ارسال نظرات