۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۶۷۲۵
خطیبان جمعه بیروت:

لبنان بیش از هر زمانی به معادله ارتش، ملت و مقاومت نیاز دارد

خطیبان جمعه بیروت بر لزوم حمایت شهروندان لبنانی از معادله ارتش، ملت و مقاومت جهت مقابله با تروریسم تکفیری و صهیونیستی تأکید کردند.
شيخ قبلان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در ساختمان این مجلس در بیروت برگزار شد، بر لزوم تسمک به معادله ارتش، ملت و مقاومت تأکید کرد و گفت: لبنان بیش از هر زمان دیگر به این معادله و همکاری با سوریه برای مقابله با تروریست ها نیاز دارد. این کشور در معرض تهدید تروریست های تکفیری و صهیونیستی قرار دارد و از لبنانی ها می خواهیم نسبت به خطرهای پیش روی کشور هوشیار باشند.

 

وی خواستار حل مشکلات کشور بر اساس گفت وگو شد و افزود: توافق ملی تنها با گفت وگو و تصویب قانون انتخاباتی عادلانه و متمدنانه که نمایندگان واقعی مردم را به پارلمان می فرستد، حل و فصل می شود.

 

این عالم لبنانی تصریح کرد: پیشرفت حیات سیاسی و خروج پارلمان از وضع کنونی با این قانون امکان پذیر نیست و می تواند مشکل انتخاب رییس جمهور را حل و فصل کند.

 

امام جمعه برج البراجنه: مقاومت متعلق به همه لبنانی‎ها است

 

حجت الاسلام احمد قبلان نیز در نماز جمعه امروز مسجد امام حسین(ع) برج البراجنه بیروت اظهار داشت: پذیرش سیاست هایی که به فقر و تنش انجامیده و مردم را از زندگی کریمانه و آزادانه دور کند، جایز نیست. 

 

وی ادامه داد: لبنان بر روی دریایی از نفت قرار دارد اما مردم آن گرسنه هستند و این بزرگترین ظلم به شمار می آید. بدون شک سرنوشت لبنان در گرو تحولات منطقه، انتخاب رییس جمهور و قانون انتخابات است.

 

امام جمعه برج البراجنه خاطر نشان ساخت: لبنان به همت فرزندان آن از گزند تروریست های صهیونیستی و تکفیری در امان خواهد بود و همگان باید بدانند که ارتش و مقاومت متعلق به همه لبنانی هاست./980/ب902/د

ارسال نظرات