۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۳۹۱۰۹
نتایج یک مطالعه جدید نشان داد؛

سیاست‎های دولت چین عامل اصلی گرایش مسلمانان این کشور به داعش است

نتایج مطالعات جدیدی که به وسیله یک اندیشکده آمریکایی منتشر شده نشان می دهد که سیاست های سختگیرانه و محدودکننده دولت چین در قبال مسلمانان این کشور عامل اصلی گرایش آنان به سوی داعش است.
حضور نیروهای نظامی چین در مناطق مسلمان نشین

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اندیشکده بنیاد آمریکای نوین که در واشنگتن مستقر است در گزارشی اعلام کرد که محدودیت های سختگیرانه مذهبی علیه اقلیت مسلمان ساکن در مناطق غربی چین که به نام اویغورها شناخته می شوند عامل اصلی پیوستن بیش از 100 مسلمان چینی به گروه تروریستی داعش است.  

 

اندیشکده بنیاد آمریکای نوین در گزارش خود نوشته است: سیاست های سختگیرانه دولت چین عاملی تحریک کننده برای ترک کشور و عزیمت به جایی است که مسلمانان اویغور می توانند احساس تعلق خاطر داشته باشند.

 

این اندیشکده آمریکایی گزارش خود را بر اساس داده های مربوط به بیش از 3500 تروریست خارجی عضو داعش تنظیم کرده است؛ یکی از تروریست های سابق عضو داعش این اطلاعات را در اختیار این اندیشکده آمریکایی قرار داده است.

 

از میان 3500 تروریست خارجی بررسی شده در این گزارش 114 تن از استان زینجیانگ چین به گروه داعش پیوسته اند و این استان را پس از سه منطقه در عربستان سعودی و یکی از مناطق تونس به سومین منطقه تامین کننده تروریست های داعش تبدیل ساخته اند.  

 

این گزارش تاکید کرده است که در مجموع "مناطقی که دارای سابقه درگیری و تنش با دولت مرکزی هستند" تروریست های بیشتری در گروه داعش دارند.  

 

اندیشکده آمریکای نوین در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرده است که تبعیض اقتصادی میان مسلمانان هان (گروهی از مسلمانان چینی که دولت مرکزی آنان را به رسمیت می شناسد) و مسلمانان اویغور و سرکوب دولتی اویغورها باعث شده است که آنان به عضویت در داعش متمایل شوند./990/ب903/د

ارسال نظرات