۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۳۹۳۱۶
وزیرخارجه اسلواکی مدعی شد؛

هراس مردم اسلواکی از مسلمانان به دلیل عدم آشنایی با آنان است

وزیرخارجه اسلواکی با بیان این که مردم کشورش تا پیش از این تماس چندانی با مسلمانان نداشته اند مدعی شد که شهروندان اسلواکی از مسلمانان می ترسند.
وزیرخارجه اسلواکی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری new europe، میروسلاو لاجکاک، وزیر خارجه اسلواکی در سخنانی مدعی شد که مردم کشورش تاکنون تماس چندانی با مسلمانان نداشته اند و به همین دلیل از آنان می ترسند.

 

وزیرخارجه اسلواکی که با شبکه دویچه وله آلمان مصاحبه می کرد در ادامه گفت: صدها مسلمان در بلژیک یا لندن چیزی نیست اما در اسلواکی تعداد زیادی محسوب می شود.

 

میروسلاو لاجکاک در توجیه مخالفت خود با سیستم پذیرش مهاجران اتحادیه اروپا و رد اتهاماتی که می گویند اسلواکی در پذیرش مهاجران خارجی دست به تبعیض دینی می زند، افزود: مردم از چیزی که اطلاعاتی در مورد آن ندارند می ترسند.

 

کشور اسلواکی طبق برنامه سراسری اتحادیه اروپا در مورد مهاجران در تابستان سال گذشته موظف شد که به 802 تن از مهاجران پناهندگی بدهد اما در ماه فوریه میلادی علیه این برنامه اعلام شکایت کرده و مدعی شد که سهمیه های اجباری تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا "مزخرف و از نظر تکنیکی غیرممکن است".  

 

گفتنی است، اسلام از حدود 150 سال پیش از طریق ترک ها وارد اسلواکی شد، اما به پیشرفت هایی که در سایر کشورهای اروپا دست یافت نرسید.

 

با وجود تمام تلاش های مسلمانان و موسسات اسلامی موجود در پایتخت اسلواکی اسلام در قانون اساسی این کشور به عنوان دین رسمی معرفی نشده و همین مساله باعث گردید تا مسلمانان از داشتن بدیهی ترین حقوق خود محروم بمانند.

 

در تمام اسلواکی تنها یک مسجد وجود دارد که برای برپایی نماز مسلمانان کافی نیست و با آن که دولت از چنین کاستی هایی اطلاع کامل دارد رسمیت ندادن به دین اسلام برای ساخت مساجد و مراکز اسلامی جدید در این کشور نیز تاثیر منفی گذاشته است؛ گذشته از آن وجود مسلمانان بعد از حوادث یازده سپتامبر در اسلواکی به مساله ای غیرقابل قبول از سوی جامعه تبدیل شده است.

 

رسمیت ندادن به دین اسلام در قانون اساسی اسلواکی باعث شده است که تقاضای اقلیت مسلمان برای ساختن مرکز اسلامی با وجود داشتن زمین بزرگ برای آن نادیده گرفته شود و مسوولین اداری چنین دادخواستی را غیرمنطقی تلقی کنند./990/ب903/د

ارسال نظرات