۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۳۹۳۹۲

روحانی پاکستانی از بستن مرزها به روی زائران امام رضا خبر داد

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان از بسته شدن مرز این کشور به روی زائران بارگاه امام رضا(ع) خبر داد و دولت این کشور را نسبت به تکرار سیاست های دیکتاتورها برحذر داشت.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان در سخنانی از توهین و آزار زائران حرم امام رضا(ع) و عتبات عالیات در مرز تفتان این کشور به شدت انتقاد کرد.

 

وی افزود: نیروهای امنیتی اجازه ورود زائران به جمهور اسلامی ایران را نداده و آنان از هفته پیش تاکنون در مرز تفتان حضور دارند. وهابی های نفوذ کرده در دستگاه های امنیتی به بهانه امنیتی از سفر زیارتی شیعیان جلوگیری می کنند.


حجت الاسلام سبزواری تصریح کرد: دولت پاکستان از تکرار سیاست دیکتاتورهای منطقه نظیر صدام حسین در قبال زائران به شدت خودداری کند و بداند که دولت های زیادی نسبت به زیارت بارگاه ائمه اطهار(ع) سنگ اندازی کردند اما هیچ کدام دوام نیاورده و نتوانستند مانع از زیارت این بارگاه ها شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت پاکستان اعلام کرده که مرز برای ورود زائران به ایران فقط 2 بار در ماه باز است، اظهار داشت که دولت بهتر است مرزها را 2 بار در هفته گشوده و امکانات لازم را برای زائران فراهم کند./988/ب903/د

ارسال نظرات