۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۳۹۹۹۹

دیدار وزیر امور دینی اندونزی با علمای الازهر

وزیر امور دینی و اوقاف اندونزی با علمای الازهر و وزیر اوقاف مصر دیدار کرد و به بررسی راه‎های همکاری بین دو کشور پرداخت.
دیدار وزیر امور دینی اندونزی با علمای الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، احمد الطیب شیخ الازهر مصر، امروز در دفترش با لقمان حکیم، سیف الدین، وزیر امور دینی و اوقاف اندونزی دیدار و بر ضرورت پیروی از اسلام اصیل و به دور از خشونت تاکید کرد.

 

وی در این دیدار گفت: طلاب علوم دینی فراوانی از اندونزی و سایر کشورهای جهان در دانشگاه الازهر مشغول تحصیل هستند. ما به صورت مستمر با طلاب الازهر در ارتباط هستیم و احتیاجات و خواسته‎های آنان را برطرف می‎کنیم.

 

شیخ الازهر مصر افزود: همیشه به مسؤولان دانشگاه تاکید کرده‎ایم که طلاب را براساس اصول و مبانی معتدل اسلام تربیت کنند و اجازه تاثیرپذیری از افکار و مذاهب افراطی و مختلف را به آنان ندهند.

 

همچنین محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر با وزیر امور دینی و اوقاف اندونزی دیدار کرد و راه‎های افزایش همکاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

 

وی در این دیدار بر ضرورت تصحیح مفاهیم اسلامی، نشر افکار معتدل و به دور از هر گونه تعصب و افراطی گرایی تاکید کرد و اظهار داشت: وزارت اوقاف مصر آماده هرگونه همکاری با مسؤولان و علمای اندونزی برای تصحیح مفاهیم اسلامی و مواجهه با افکار افراطی در این کشور است./994/ب902/د

ارسال نظرات