۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۶۴۶

شیخ الازهر بر لزوم تربیت مبلغ بین المللی تأکید کرد

شیخ الازهر مصر مبلغان بین المللی را سفیران اسلام خواند و بر لزوم یادگیری زبان خارجی از سوی دانش پژوهان دانشگاه الازهر تأکید کرد.
احمد الطیب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از البوابه نیوز، احمد الطیب، شیخ الازهر مصر، امروز در دفتر خود در دیدار با جمعی از دانش پژوهان دانشگاه الازهر بر ضرورت فراگیری علوم اسلامی تاکید کرد و گفت: شما در آینده نگبهان دین، علوم و عقاید اسلامی خواهید بود.

 

وی افزود: اگر بخواهیم اسلام اصیل و صحیح در جهان گسترش پیدا کند باید برخی از شما سفیران دانشگاه الازهر و مبلغان اسلام در کشورهای غربی باشید.

 

شیخ الازهر تصریح کرد: شرط ایجاد ارتباط و تعامل با جهان فراگیری زبان انگلیسی است بر همین اساس دانش پژوهان دانشگاه الازهر باید اهتمام ویژه‎ای در فراگیری این زبان بین المللی داشته باشند.

 

همچنین پس از بالا گرفتن بحث‎ها و اختلاف نظرها در مورد طرح وزارت اوقاف مصر مبنی بر یکسان سازی خطبه‎های نماز جمعه و ارائه خطبه مکتوب به ائمه جمعه، احمد الطیب خواست دست از جدل و اظهار نظر درباره این طرح بردارند و به نظر هیأت علمای بزرگ الازهر در این رابطه اکتفا و توجه خود را به تبلیغ در میان مردم و اصلاح افکار اشتباه متمرکز کنند.

 

هیأت علمای بزرگ الازهر در نشست این هفته خود با اجماع همه اعضا، مخالفت خود را با طرح یکسان سازی خطبه نماز جمعه و ارائه مکتوب آن به ائمه جمعه اعلام کرد و این اقدام را موجب محدود ساختن گفتمان دینی دانست و اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعت مصر نیازمند آموزش و بهره مندی از کتب و کتابخانه‎ها هستند تا بتوانند با افکار افراطی مقابله کنند./994/ب903/د

ارسال نظرات