۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۷۳۶

تظاهرات دانشجویان شیعه پاکستان در اعتراض به کشتار مردم کشمیر

اتحادیه دانشجویان شیعه پاکستان در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم کشمیر تظاھرات کردند.
تظاھرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تظاھراتی از سوی اتحادیه دانشجویان شیعه پاکستان در اعتراض به سرکوب و کشتار مردم کشمیر در سراسر پاکستان برگزار شد.

 

تظاهرکنندگان در این راھپیمایی که از باشگاہ خبری ملی اسلام آباد آغاز شد، شعار مرگ بر دولت ھند، مرگ بر استکبار، مرگ آمریکا و اسرائیل فریاد زدند و خواستار توقف مردم کشی و سرکوب در کشمیر شدند.

 

سرافراز نقوی معاون اتحادیه دانشجویان شیعه پاکستان در این مراسم، کشمیر را جزئی از خاک پاکستان دانست و گفت: کشمیری ها از مدت ھا پیش با شکنجه، سرکوب، کشتار و تجاوز به زنان از سوی ارتش هند مواجه هستند و جهانیان با وجود اطلاع از این مسائل، هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

 

وی شھادت برھان ربانی رھبر فقید کشمیر و سرکوب و کشتار تظاھر کنندگان مسالمت آمیز کشمیری به دست ارتش ھند را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و کنفرانس اسلامی خواست که جلوی اقدام شنیع نیروی ھای امنیتی ھند را بگیرند.

 

دیگر سخنرانان این راھپیمایی نیز سکوت مدعیان حقوق انسانی در قبال کشمیر را مورد انتقاد قرار داده و تأکید کردند که امنیت کشمیر، امنیت پاکستان به شمار آمده و دولت باید به فکر نجات مردم کشمیر باشد.

 

آنان همچنین سیاست ھای اسلام ستیزانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی را عامل مصائب مردم کشمیر عنوان کردند./988/ب902/د

مترجم: اشھد نقوی

ارسال نظرات