۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۴۰۷۸۱

انتقاد شدید آیت الله نابلسی از حمایت غرب از تروریسم

امام جمعه صیدای لبنان، حمایت غرب از تروریسم را سبب جاری شدن خون در کشورهای منطقه و رسیدن این پدیده به کشورهای اروپایی عنوان کرد.
آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، آیت الله عفیف نابلسی امام جمعه صیدای لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، نقش غرب در گسترش تروریسم در کشورهای جهان را پررنگ توصیف کرد.

 

وی گفت: اگر اروپا یک قاره بی طرف بوده و کشورهای آن تنها در حال صدور صلح برای ملت هایمان هستند پس چرا تروریسم به این کشورها رسیده است؟ و اگر در جنایت های تروریستی در منطقه مشارکت ندارد و هیچ تروریستی را پناه نمی دهد، چرا قاره به اصطلاح پایگاه عدالت و صلح و امنیت و همزیستی اروپا به تروریسم دچار شده است؟

 

آیت الله نابلسی افزود: آنچه ملت های غربی نمی دانند این است که خونی که ریخته می شود از سوی تروریست هایی جاری شده است که دولت های اروپایی از زمان پیدایش تروریسم به حمایت از این پدیده پرداخته اند تا طرح های استعمار خود را محقق سازند.

 

این عالم لبنانی با اشاره به اینکه خون ریخته شده در کشورهای اسلامی با خون های جاری شده کنونی در اروپا ارتباط دارد، تصریح کرد: از سال 2003 تاکنون کودکان و زنان ذبح می شوند، دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها و مردم در بازار و اماکن عمومی به قتل می رسند، مساجد و کلیساها تخریب می شوند و اماکن مقدس و باستانی مورد تعرض قرار می گیرند اما اروپایی ها هیچ اقدامی برای خشکاندن ریشه تروریسم انجام نمی دهند.

 

وی ادامه داد: اروپایی نه تنها تروریسم را محاصره نکرده بلکه آن را در پوشش اقلیمی و بین المللی در آزادی کامل قرار داده و به شدت از این پدیده با هدف تجزیه کشورها حمایت می کنند.

 

امام جمعه صیدا در پایان گفت: ما خواهان صلح و عدالت در سراسر جهان هستیم و این چیزی است که می خواهیم غربی ها بفهمند. امیدواریم اروپایی ها به صدای ناله مظلومان گوش فرادهند و مبارزه با تروریسم نیز بر اساس بازگشت به ارزش های آسمانی صورت گیرد./980/ب902/د

ارسال نظرات