۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۴۰۸۷۲

شیعیان پاکستان در حمایت از مردم کشمیر تظاهرات کردند

شهروندان پاکستان به دعوت مجمع علمای شیعه در حمایت از مردم کشمیر و محکومیت جنایت دولت هند در این کشور تظاهرات کردند.
تظاھرات مجمع علمای شیعه پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهروندان پاکستان در اعتراض به کشتار مردم کشمیر از سوی نیروهای امنیتی هند در کراچی تظاهرات کردند.

 

تظاهرکنندگان در این مراسم که از سوی مجمع علمای شیعه پاکستان برگزار شد، با شعار «مرگ بر استکبار»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خواستار توقف سرکوب مردم کشمیر شدند.

 

حجت الاسلام جعفر سبحانی دبیر ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان در این مراسم گفت: ما از حقوق قانونی مردم کشمیر حمایت می کنیم و از سازمان ملل می خواھیم که برای نجات مردم کشمیر گام موثری بردارد.

 

وی افزود: کشمیر متعلق به کشمیری ھا است و مسائل این منطقه بر اساس مطالبات ساکنان آن می شود.

 

حجت الاسلام کرم الدین واعظی یکی دیگر از روحانیان شیعه پاکستان با اشارہ به تضییع حقوق مردم کشمیر از سوی دولت هند تصریح کرد: کشتار مردم کشمیر از سوی نیروی ھای امنیتی و سکوت دولتمردان و روسای احزاب بزرگ سیاسی نشان دهنده رضایت آنان از مردم کشی در کشمیر است.

 

وی بیان داشت: برخورد خصمانه دولت ھند با مردم کشمیر نشان داد که ھیچ علاقه ای با مردم کشمیر ندارد و گرنه ھیچ کشوری مردم خود را به طرز فجیع قتل عام نمی کند.

 

حجت الاسلام فیصل مھدی با بیان این که دیروز 100 شهروند در مناطق مختلف کشمیر زخمی شدہ اند، گفت: دولت پاکستان جھان را از مسائل کشمیر آگاہ سازد و برای کمک به آنان تلاش کند./988/ب902/د

مترجم: اشھد نقوی

ارسال نظرات