۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۴۱۲۶۵
ماهاتیر محمد:

فساد حرام و تخریب کننده کشور است

نخست وزیر اسبق مالزی با حرام خواندن فساد، گفت: هنگامی که چیزی بوی تعفن می دهد، نمی توان آن را تحمل کرد و به همین دلیل من از حزب حاکم کناره گیری کردم.
ماهاتیر محمد

به گزارش خبرگزاری رسا، نخست وزیر اسبق مالزی در ادامه انتقادات خود نسبت به فساد مالی در این کشور روز یکشنبه در مراسمی در ایالت 'کداح'، گفت که فساد حرام و تخریب کننده کشور است.


ماهاتیر محمد که قصد دارد حزب خود را به زودی ایجاد کند، گفت که در این حزب افراد صادقی انتخاب می شوند که آموزه های اسلامی را در نظر داشته و پولی که حلال نیست را دریافت نکنند.


به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'مالیزیا کینی'، نخست وزیر اسبق مالزی این قبیل افراد را کسانی دانست که می توانند باعث برکناری 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی شوند.


به گزارش ایرنا، 'ماهاتیر محمد' ابراز امیدواری کرد مردم به این دلیل که فساد حرام و تخریب کننده کشور است، فساد مالی را رد کنند.


وی و گروهی از مخالفان دولت مالزی، 'نجیب تون رزاق' را به فساد مالی متهم می کنند و دریافت حدود 700 میلیون دلار از عربستان و واریز آن به حساب شخصی نخست وزیر در آستانه انتخابات سال 2013 میلادی و فساد مالی چند میلیارد دلاری در شرکت سرمایه گذاری توسعه مالزی واحد را که زیر نظر نخست وزیر اداره می شود، از فسادهای گسترده مالی دولت می دانند.


البته دادستان کل مالزی مدعی است در مورد دریافت پول از عربستان نخست وزیر فسادی انجام نداده و این پول بخشش یا هدیه ریاض بوده و نجیب نیز تاکید دارد این پول را برای امور شخصی هزینه نکرده است.


ماهاتیر محمد که با راه اندازی پویشی تحت عنوان 'نجات مالزی' درصدد تقویت صف آرایی مقابل 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر فعلی این کشور است، از مردم خواسته است به حزب جدیدش، بپیوندند.


به اعتقاد وی، تلاش حزب حاکم مالزی اکنون دفاع از نخست وزیر است تا تحت پیگرد قانونی و بازجویی قرار نگیرد.


نخست وزیر اسبق مالزی که از ائتلاف حاکم (جبهه ملی) و در راس آن حزب آمنو (حزب مالایی تباران متحد) جدا شده است، قصد دارد با ایجاد حزب جدید که به نوعی در کنار مخالفان دولت قرار می گیرد، تلاش خود را برای برکناری 'نجیب تون رزاق' به کار گیرد.


در حالی که ماهاتیر محمد 91 ساله عزم خود را برای مقابله با نخست وزیر این کشور جزم کرده است، 'نجیب تون رزاق' نیز با تشدید قوانین مختلف قصد مقابله با مخالفان را دارد. /982/ب102/د

ارسال نظرات