۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۰۴۶

مفتی مصر حمله تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

مفتی مصر طی پیامی حمله تروریستی به یکی از بیمارستان‎های پاکستان که منجر به کشته شدن 72 تن شده است را محکوم کرد.
شوقی علام، مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفجر، شوقی علام، مفتی مصر، امروز طی پیامی حمله گروه تروریستی «جماعت الاحرار» به بیمارستان دولتی کویته شهر مرکزی ایالت بلوچستان پاکستان را محکوم کرد.

 

مفتی مصر در این پیام خاطرنشان کرد: عاملان چنین حمله‌های تروریستی حتی به بیماران در بیمارستان‎ها نیز رحم نمی‎کنند و خون انسان‎های بی‎گناه را می‎ریزند. اسلام برای خون انسان ارزش بسیار قائل است و جاری کردن خون  انسان بی گناه را حرام می‎داند.

 

شوقی علام از جهانیان خواست که در برابر چنین حملههای تروریستی بایستند و اظهار کرد: مردم جهان با حفظ اتحاد باید با اقدامات جریان‎های تروریستی مقابله کنند و اجازه تکرار چنین حوادث دردناکی را ندهند.

 

وی به مردم پاکستان و خانواده مجروحان تسلیت گفت و از خداوند شفا عاجل مجروحان را مسالت کرد.

 

دانشگاه الازهر نیز شب گذشته طی پیامی ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی تصریح کرد: حمله تروریستی به بیمارستانی در پاکستان نشان دهنده چهره سیاه و ظالمانه تروریست‎هاست. آنان از رحمت خداوند به دور هستند.

 

گفتنی است که آمار کشته‌شدگان در حمله گروه تروریستی «جماعت الاحرار» به بیمارستان دولتی کویته شهر مرکزی ایالت بلوچستان پاکستان به 72 نفر رسید.

 

این انفجار، هنگام انتقال جسد رییس  شورای وکلای بلوچستان به بیمارستان شهر کویته که در تیراندازی افراد ناشناس کشته شده بود به‌وقوع پیوست.

 

تعداد زیادی از وکلا در این بیمارستان حاضر بودند که ناگهان در مقابل درب ورودی اورژانس انفجاری مهیبی رخ داد.

 

آمار کشته شدگان را بیشتر وکلا تشکیل می‌دهند و دو خبرنگار همچنین 15 نیروی امنیتی پاکستان نیز در این حمله کشته شده‌اند./994/ب902/د

ارسال نظرات