۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۴۳۳۲۵

کتاب «آفتاب مشرقی» در تبریز رونمایی شد

همزمان با اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی در تبریز از کتاب «آفتاب مشرقی» با محوریت آثار برگزیده و برتر این جشنواره هنری رونمایی شد.
امام رضا علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره سراسری عکس رضوی که چهارشنبه شب در تبریز برگزار شد از مجموعه عکس‌های برگزیده پنج دوره برگزاری جشنواره با عنوان "آفتاب مشرقی" رونمایی شد.


براساس این گزارش، مجموعه یاد شده در 140 صفحه و از آثار برتر و برگزیده پنج دوره جشنواره عکس رضوی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی به زیور طبع آراسته شده است.


محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در  بخشی از مقدمه این کتاب آورده است: همواره هنرمندان اهل دلی که شیفته مقام والا و شخصیت نورانی و آسمانی آن امام همام بوده اند، با بهره گیری از خوان گسترده معارف الهی و مضامین آیینی و البته انسان ساز سیره‌ ایشان به خلق آثار ارزشمندی دست یازیده اند که همگان می توانند از آن کسب معرفت کنند.


وی یادآور شده است: البته فراهم کردن زمینه بهره گیری هرچه بهتر و بیشتر از فرهنگ ناب رضوی، نیازمند برگزاری جشنواره‌های ویژه در این حوزه است که بحمدالله در چند سال اخیر از سوی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه السلام و همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در پاسخ به این نیاز آشکار و به  منظور گسترش و تعمیق فرهنگ ناب رضوی، برگزار شده و جشنواره‌ رضوی که به سیره و شخصیت متعالی امام رضا علیه السلام می‌پردازد یکی از موفق‌ترین و شاخص‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری با گستره‌ی جهانی است که توانسته پویایی قابل توجهی در عرصه‌ی هنر و ادب دینی و آئینی ایجاد کند.


محمدپور خاطرنشان کرده است: با توجه به پتانسل غنی هنری در عرصه عکاسی استان آذربایجان‌شرقی، اجرای چند دوره جشنواره سراسری عکس رضوی به این استان محول شده و رقابت در عرصه هنر عکس که شیوه‌ای ارتباطی و پدیده‌ای فراگیر و جهانشمول و  بهترین قالب برای طرح مضامین مختلف دینی، اجتماعی و انسانی است در تبریز زرخیز به محک زده می شود و مجموعه‌ی پیش رو ثمره‌ حضور عاشقانه‌ این عزیزان در طی چندین جشنواره است.


گفتنی است، این اثر نفیس شب گذشته به تمامی هنرمندان عکاس ششمین جشنواره عکس رضوی در تبریز اهدا شد و عموم علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می توانند به معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی مراجعه کنند./935/پ202/ق

 

ارسال نظرات