۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۹۶۱

استقبال از پرچم امام رضا در افغانستان

مراسم استقبال از پرچم امام رضا (ع) همزمان با دهه كرامت در مزارشریف برگزار شد.
پرچم امام رضا(ع) در افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم ويژه استقبال از پرچم امام رضا (ع) به همت هیئت جنت الحسین(ع) در مسجد سلطانیه شهر مزارشریف برگزار شد.

 

این مراسم كه با تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد از سوی نجف علی قسیمی، از قاريان قرآن كريم آغاز شد، حمید امین پستچی از موذنين و قاریان حرم امام رضا (ع) و محمد جواد مشکی، از مداحان حرم امام رضا (ع) به مديحه‌سرايي پرداختند.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام سید محمد علوی، از كارشناسان ديني در خصوص زیارت در اسلام گفت: زیارت در دین مبین اسلام از جمله عبادت‌ها و سنت‌های نبوی به شمار رفته و در سیره و گفتار بزرگان و علماء بر آن تأکید شده است. آنچه از روایات و سیره معصومین (ع) به ما رسیده، تأکید فراوان بر حضور در کنار قبر رسول خدا (ص) و ائمه (ع) بوده است.

 

به گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وي ادامه داد: به یقین معنویت روحانی در زیارت رسول گرامی اسلام(ص) و امامان بزرگوار، پرده از حجاب‌ها و ظلمات بی‌شمار ما برمی‌دارد و موجب زدوده شدن آلودگی‌ها و تیرگی‌های درون می‌شود، زيرا آنان خود پاک و طاهرند و دوستداران و زائران خود را به سوی پاکی‌ها و معنویات می‌کشانند.

 

پس از آن، حجت‌الاسلام سید ثارالله ظهوری، در رابطه با توسل از دیدگاه  قرآن گفت: در قرآن کریم از مساله «توسل» به عنوان مسیری روشن جهت تقرب به پروردگار و ایجاد کمالات الهی و انسانی و دستیابی به عبودیت واقعی و سیر الی الله سخن به میان آمده است.

 

وي افزود: قرآن کریم اصل توسل را ضامن بقای ایمان و ملکه تقوا در ضمیر انسان دانسته و آن را به عنوان شرط رسیدن به فلاح و رستگاری می‌داند، چرا که بدون توسل و استمداد از مواهب و عطایای الهی و آنچه که پروردگار برای تعالی به سوی خویش در اختیار بشر قرار داده، غیر ممکن است.

 

در بخشي ديگر از اين مراسم، گروه تواشیح جنت الحسین(ع) به اجراي برنامه پرداختند و مداحان اهل البیت (ع) مداحی کردند./982/ب102/د

ارسال نظرات