۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۲۴۹
سازمان ملل متحد اعلام کرد:

سیاستمداران انگلیس به افزایش جرایم نژادپرستانه در این کشور دامن زده‌اند

سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود اعلام کرد که سیاستمداران انگلیس در جریان همه‌پرسی خروج این کشور از اتحادیه اروپا به افزایش جرایم نژادپرستانه دامن زده‌اند.
مسلمانان انگلیس

به گزارش خبرگزاری رسا، سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد سیاستمداران کشور انگلیس، در هفته‌های قبل و بعد از رأی‌گیری برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا به جرایم نژادپرستانه علیه گروه‌های اقلیت دامن زده‌اند.

«کمیته حذف جرایم تژادپرستانه»، از کمیته‌های تخصصی سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود از بیانات «تفرقه‌انگیز» سیاستمداران انگلیس انتقاد کرده و گفته چنین بیاناتی به رواج بیگانه‌هراسی و آزار و اذیت اقلیت‌های قومی در این کشور در تب و تاب برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شده است.

در این گزارش آمده است: بسیاری از سیاستمداران و شخصیت‌های سیاسی نه تنها این بیانات را محکوم نکردند بلکه به ایجاد پیش‌داوری‌ها و تقویت آنها دامن زدند، و بدین‌ترتیب برخی را به آزار و اذیت و نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی سوق دادند.

به گزارش فارس، رسانه‌های انگلیسی بعد از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا از افزایش حملات نژادپرستانه به مسلمانان در انگلیس خبر داده بودند. 

رویترز در گزارشی در روز 8 تیرماه سال جاری، - چند روز بعد از همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا- گزارش داده بود مسلمانان و لهستانی‌ها با موج نگران‌کننده‌ای از افزایش جرایم نژادپرستانه مواجه شده‌اند.

پلیس در آن زمان گفته بود اعلامیه‌هایی حاوی پیام‌های آزاردهنده علیه لهستانی‌ها در شهری در مرکز انگلیس یافت شده، ضمن آنکه روی دیوار یک مرکز فرهنگی در لندن نیز به مردم این کشور هتاکی شده بود.

در همین حال، گروه‌های اسلامی می‌گویند از زمان اعلام نتایج همه‌پرسی شاهد افزایش چشمگیر جرایم علیه مسلمانان بوده‌اند، که بسیاری از آنها مستقیماً با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مرتبط هستند.

«شورای مسلمانان بریتانیا»، گروهی که بسیاری از دیگر سازمان‌های حامی جمعیت 2.7 میلیون نفری مسلمانان در انگلیس را تحت پوشش دارد، گفته بود از زمان اعلام نتایج همه‌پرسی انگلیس دست‌کم 100 حادثه علیه مسلمان‌ها گزارش شده است.

برخی از مسلمانان قربانی حملات می‌گویند عابران به آنها گفته‌اند وسایلشان را جمع کرده و خاک انگلیس را ترک کنند، زیرا که مردم به خروج آنها رأی داده‌اند./847/ب102/د

ارسال نظرات