۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۴۶۳۸۸

سه کتاب جدید در اسکو رونمایی شد

کتاب‌های «ضرب‌المثل‌های ترکی با لهجه‌ اسکو»، «سون آرزی» و «ائل آرخانین مثللری، آتالار سوزلری» در مراسمی با حضور مسؤولان و اهالی فرهنگ و ادب در شهرستان اسکو رونمایی شد.
رونمایی از سه کتاب جدید در اسکو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با هفته دولت؛ مراسم رونمایی از سه جلد کتاب با حضور مسؤولان محلی، اصحاب فرهنگ، هنر و ادب و همچنین نویسندگان عرصه فولکلور در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان اسکو برگزار شد.
محمدزاده، فرماندار اسکو در این مراسم با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از فرهنگ و ادبیات بومی و محلی، اظهار داشت: ارائه‌ چنین آثار ارزشمندی گام مؤثری در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، از این رو خواهان همکاری بیش از پیش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در نشر و گسترش چنین آثاری هستیم.
همچنین محمدعلی قلیزاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو گفت: کتاب «ضرب‌المثل‌های ترکی با لهجه‌ اسکو» نوشته فرخ زارع اسکویی و حسن پاکدل اسکویی با تلاش فراوان مؤلفان از سوی انتشارات احرار چاپ رسیده است.
وی یادآور شد: نویسندگان در این اثر ارزشمند سعی داشته‌اند؛ ضرب‌المثل‌هایی را که کاربرد بیشتری در منطقه‌ی اسکو دارند را با لهجه‌ مورد استفاده در این منطقه گردآوری و تدوین کنند و در کنار هر ضرب‌المثل ترجمه‌ فارسی یا معادل فارسی آن را نیز درج کرده‌اند.
بنابر این گزارش، در این مراسم کتاب‌های «سون آرزی» و «ائل آرخانین مثللری، آتالار سوزلری» دو مجموعه از آثار مرحوم اصغر فلکی اسکویی (آرخا) که به همت همسر و فرزندان آن ادیب برجسته منطقه به رشته تحریر درآمده است، رونمایی شد.
گفتنی است، ویراستار این دو مجموعه‌ ارزشمند حسین محمدخانی(گونئیلی) بوده و کتاب از سوی انتشارات آوای منجی به زیور طبع آراسته شده است./935/پ202/ق

ارسال نظرات