۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۷۷۱۷

اعتراض فعالان حقوقی به لایحه‌ای در حمایت از اقتصاد رژیم صهیونیستی

با تصویب لایحه‌ای در کالیفرنیا شرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی را تحریم کنند، جریمه خواهند شد. این لایحه که تحریم رژیم صهیونیتسی را نقض قانون آزادی بیان آمریکا قلمداد می کند از سوی فعالان مدافع حقوق فلسطینیان مورد انتقاد قرار گرفت.
بایکوت تحریم اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، لایحه حمایت از شرکت ها و تولید کنندگان ساکن در سرزمین های اشغالی که در هفته جاری در کالیفرنیا به تصویب رسید، برای اجرایی شدن باید تا آخر این ماه از سوی «جری براون»، فرماندار کالیفرنیا نیز به امضا برسد.

در صورت امضای آن ازسوی براون، شرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی را تحریم کنند، دیگر نمی‌توانند قراردادهای دولتی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر ببندند.

در این لایحه آمده است که اگر شرکت‌ها به دنبال قراردادهای پرسود دولتی هستند، باید تضمین دهند که رژیم اشغالگر را تحریم نمی‌کنند.

به گزارش ایکنا، این لایحه همچنین عنوان می‌کند که علت این تصمیم اطمینان از جلوگیری از هرگونه تبعیض در مصرف بودجه مالیاتی است. حرف آخر اینکه ایالت کالیفرنیا به تبعیض، یارانه نمی‌دهد.

مخالفان این لایحه عنوان می‌کنند که در این لایحه جنبش جهانی «بایکوت، عدم‌سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی» به صورت ناعادلانه هدف قرار گرفته است.

مشابه این لایحه برای هدف قرار دادن جنبش «بایکوت، عدم‌سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی» در دیگر ایالت‌های آمریکا که جمعیت بزرگی از یهودیان دارند مانند نیوجرسی و نیویورک نیز اعمال شده است./847/ب102/د

ارسال نظرات