۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۸۰۰

همایش بین المللی حقوق بشر از سوی اوقاف شیعه عراق برگزار می‎شود

سازمان اوقاف شیعه عراق اعلام کرد که همایش بین المللی حقوق بشر را در یکی از شهرهای مهم جهان برگزار می‎کند.
علی الخطیب، نماینده رییس سازمان اوقاف شیعیان عراق در دیدار با یان کوبیش، نماینده سازمان ملل متحد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سایت خبری النون، سازمان اوقاف شیعه عراق با همکاری سازمان محلل متحد درصدد تشکیل همایش بین المللی با موضوع «حقوق بشر از دیدگاه اندیشمندان تا خواسته مظلومان» است.

سازمان اوقاف شیعه اعلام کرد که در این همایش مساله حقوق بشر از پرتو دیدگاه امام علی (ع) در نامه به مالک اشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علی الخطیب، معاون رییس سازمان اوقاف شیعه عراق در دیدار با یان کوبیش، نماینده سازمان ملل متحد در این کشور، خواستار برگزاری همایش حقوق بشر در یکی از پایتخت‎های مشهور دنیا شد و تصریح کرد: با برگزاری این همایش در یکی از شهرهای مهم و بزرگ بیشتر ابعاد مختلف حقوق بشر از دیدگاه امام علی (ع) نمایان خواهد شد.

وی به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: سازمان اوقاف شیعه عراق با برگزاری این همایش درپی معرفی و عرضه حقوق بشر اسلامی به جهانیان و تغییر رویکرد و دیدگاه‎های مردم نسبت به حقوق بشر در خاورمیانه است.

الخطیب بیان داشت: تلاش می کنیم که برای این همایش مهم از اندیشمندان، نظریه پردازان سیاسی و کارشناسان جهانی و حقوق بشر در سطح بین المللی دعوت به عمل آوریم.

وی در پایان این دیدار ترجمه عهدنامه مالک اشتر و نسخه‎‎ای از کتاب نهج البلاغه را به نماینده سازمان ملل متحد در عراق تقدیم کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات