۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹
کد خبر: ۴۴۸۷۲۸
شیخ نعیم قاسم:

عربستان در آستانه فروپاشی است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اوضاع بحرانی داخلی و خارجی عربستان تصریح کرد که در صورت ادامه وضع موجود شاهد فروپاشی نظام سعودی خواهیم بود.
شیخ نعیم قاسم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسمی که در دانشگاه رسول الاعظم(ع) بیروت برگزار شد، درباره ناراحتی غرب از محور مقاومت گفت: خشم غرب به این دلیل است که ما پروژه انسان آزاد مستقل که راضی به فروش خون شهدا در برابر بدست آوردن پست و مقام نیست را دنبال می کنیم و با ایمان به مقاومت به این روحیه ادامه داده تا به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی افزود: این پروژه را به صورت عملی در نبرد و پایداری و مقابله با دشمن صهیونیستی و تکفیری به نمایش گذاشته و در این راه به پیروزی رسیدیم و پروژه مدیترانه جدید را ناکام ساختیم. با پیوند روح و بدن و تقدیم شهید و مجروح در میدان جنگ توانستیم از قدرت تکفیری ها بکاهیم. 

این روحانی لبنانی با اشاره به افزایش مشکلات و بحران ها در لبنان تصریح کرد: گروه های سیاسی لبنان برای بدست آوردن خواسته های خود تلاش می کنند و این مساله بر پیچیدگی بحران می افزاید. حزب الله در راستای تقریب دیدگاه ها و توقف بحران در کشور فعالیت کرده و هیچ چیز را مناسب تر از تفاهم نمی بیند.

وی ادامه داد: اگر برخی جریان ها منتظر بهبود وضع منطقه هستند، باید بگویم سخت در اشتباهند و با مرتبط کردن آینده سیاسی لبنان به تحولات منطقه به طولانی کردن حل بحران در این کشور کمک می کنند. ما نباید مسائل خود را به مسائل منطقه گره زده و در انتظار راهکار خارجی باشیم. رخدادهای سوریه هر چه باشد باید به سوی انتخاب رییس جمهور برویم و به این چالش دو ساله پایان دهیم.

شیخ نعیم قاسم آینده عربستان را در معرض فروپاشی توصیف کرد و گفت: این کشور با نقص شدید بودجه مواجه شده و میلیون ها دلار بودجه خود را از دست داده است. میزان فقر نیز به شدت رو به افزایش بوده و ده ها هزار کارمند از شرکت های بزرگ اخراج شده و مالیات های جدیدی برای شهروندان قرار گرفته است.

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: این در حالی است که نزاع شدیدی در خاندان حاکم به وجود آمده و باید منتظر انفجار اوضاع و تجزیه قبائل حاکم بر این کشور بحران زده داخلی و خارجی باشیم. کسانی که مدعی بودند عربستان می تواند بحران سایر کشورها را حل کند هم اکنون باید بنشینند و پرداختن این کشور به مشکلات داخلی را نظاره کنند./980/ب902/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات